Prowadzisz małą firmę? Zastanawiasz się, czy dasz radę wypromować swoją działalność w internecie, nie przeznaczając na to niebotycznych budżetów? Ten poradnik jest dla Ciebie! W zasadzie każdy z przedstawionych poniżej sposobów na promocję Twojej firmy w internecie może okazać się zupełnie darmowy lub pochłaniający niewielkie nakłady finansowe. Wystarczy, że poświęcisz na prowadzone działania swój czas i dodasz do tego chęci oraz umiejętności lub nawiążesz współpracę z właściwymi osobami, które sprawią, że przeznaczone przez Ciebie pieniądze na promocję przyniosą Ci zyski przekraczające poniesione inwestycje. Internet jest pełen Twoich potencjalnych klientów - musisz tylko dać im szansę znaleźć swoją markę. Dzięki temu już niebawem o Twojej firmie może się zrobić głośno - zarówno w sieci, jak i poza nią.
Social media
Rozpocząłeś własną działalność i zaczynasz stawiać pierwsze kroki w wypromowaniu jej? Rozpocznij od założenia firmowych kont w mediach społecznościowych. Przede wszystkim przyda Ci się profil na Facebooku. To właśnie ten portal skupia największą społeczność i to tu możesz znaleźć mnóstwo swoich potencjalnych klientów. W dodatku, Facebook daje możliwość wystawiania recenzji markom prowadzącym swoje fanpage, oznaczania ich w postach publikowanych przez użytkowników, docierania z natywnymi reklamami, świetnie dopasowującymi się do otoczenia serwisu, w jakim są osadzone, prowadzenia sprzedaży, publikowania wideo relacji na żywo oraz tworzenia grup. Dwie ostatnie funkcje mogą sprawić, że dasz się poznać swoim potencjalnym klientom, jako ekspert. Możesz bowiem założyć grupę o tematyce, która interesuje Twoich odbiorców i systematycznie publikować na swoim profilu transmisje live, podczas których podejmujesz tematy, w których czujesz się mocny i które dostarczają Twoim odbiorcą unikatową, wartościową wiedzę, wzbudzając jednocześnie ich zaangażowanie do komentowania i częstszego odwiedzania Twojego fanpage'a. Social media nie kończą się jednak na Facebooku. W zależności od profilu Twojej działalności, warto również założyć firmowe konto m.in. na Instagramie, Twitterze, Snapchacie, Pintereście, LinkedIn czy Google+.
Strona internetowa
Strona internetowa to kolejne, absolutne must-have w promowaniu biznesu online. Co prawda możliwość prowadzenia sklepu na Facebooku czy publikowania dłuższych treści niż na Twitterze sprawia, że wielu właścicieli firm myśli nad tym, by całą swoją działalność prowadzić w oparciu o ten portal. Co jednak w sytuacji, gdy Facebook przestanie istnieć? Cała treść, w tworzenie której zaangażowali swój czas i niejednokrotnie pieniądze, również odejdzie w zapomnienie. To jednak nie jedyny powód, dla którego Twoja firma powinna posiadać stronę internetową. Dzięki witrynie z własną domeną, stworzysz sobie internetową wizytówkę, dzięki której będziesz mógł trafiać z działaniami promocyjnymi również do osób znajdujących się poza mediami społecznościowymi, które też mogą okazać się Twoimi potencjalnymi klientami. Własna strona internetowa pozwoli Ci również na prowadzenie działań optymalizujących witrynę w wyszukiwarkach czy prowadzenie bloga firmowego.
SEO
No dobrze - masz już stronę internetową. Co z tego, jeśli nie sposób jej znaleźć w wyszukiwarce? Zainteresuj się bliżej tematyką SEO. W procesie optymalizacji swojej strony WWW, szczególną uwagę zwróć na kilka podstawowych elementów:
Jeśli niekoniecznie wiesz, jak zabrać się - szczególnie - do ostatniego kroku, skontaktuj się ze specjalistami w zakresie SEO, takimi, jak np. strategiczni.pl - pozycjonowanie stron. Profesjonalna firma z wieloletnim doświadczeniem i odpowiednimi kwalifikacjami pomoże Ci w taki sposób zoptymalizować Twoją stronę WWW i ustalić plan działania, że nie tylko stanie się ona widoczna dla osób szukających informacji na dany temat w wyszukiwarkach, ale również - że wyświetlać będzie się w pierwszych wynikach wyszukiwania, kierując jeszcze większą ilość potencjalnych klientów na Twoją witrynę.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz