Zamknij

Ruszają prace przy turbinowym rondzie między Bydgoszczą a Białymi Błotami

19:06, 20.07.2019 źródło: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy Aktualizacja: 21:52, 21.07.2019
Skomentuj Ruszają prace przy turbinowym rondzie między Bydgoszczą a Białymi Błotami Ruszają prace przy turbinowym rondzie między Bydgoszczą a Białymi Błotami

We wtorek (23 lipca) rozpoczną się kolejne prace przy budowie nowoczesnego i bezpiecznego ronda na drodze wojewódzkiej nr 223 pod Bydgoszczą. Ruch na trasie łączącej Bydgoszcz z węzłem Białe Błota będzie zachowany, ale kierowców czeka sporo zmian.

Pierwsze prace rozpoczęły się jeszcze w czerwcu. Polegały na usunięciu korzeni drzew i przygotowaniu terenu pod budowę nowych jezdni oraz ronda. Nie powodowały one utrudnień w ruchu. 23 lipca wykonawca rozpocznie kolejny etap prac, który będzie wiązał się z ograniczeniem części relacji.

Objazdem do Trzcińca i na Miedzyń

Ruch na kierunku Bydgoszcz-Białe Błota i Białe Błota-Bydgoszcz zostanie utrzymany. Będzie odbywał się dwoma pasami ruchu wytyczonymi na północnej części istniejącej jezdni. Zamknięta dla ruchu zostanie natomiast ulica Ofiar Hitleryzmu (gminna droga łącząca drogę wojewódzką z bydgoskim osiedlem Miedzyń). Objazd będzie wytyczony ulicami Nakielską, Kruszwicką i Szubińską znajdującymi się na terenie Bydgoszczy. W drodze do węzła Białe Błota można też korzystać z trasy przez Lisi Ogon.

Zachowana zostanie możliwość wyjazdu z drogi powiatowej od strony Trzcińca w kierunku Bydgoszczy. Natomiast obowiązywać będzie zakaz wjazdu w powiatową drogę od strony drogi wojewódzkiej. Dopuszczony będzie wyłącznie przejazd na wprost. Z zakazu wyłączone będą pojazdy budowy oraz komunikacji publicznej.Kierowcy jadący z Bydgoszczy w kierunku Trzcińca będą kierowani na węzeł Białe Błota, drogę serwisową wzdłuż obwodnicy i miejscowość Ciele.

Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać przez najbliższe pół roku. Następnie wykonawca przełoży ruch na nową południową jezdnię drogi wojewódzkiej i przeniesie główny front robót na północną stronę modernizowanego skrzyżowania.

Ze względu na duże natężenia ruchu i duży zakres zmian w organizacji ruchu  prosimy kierowców o zachowanie w tym miejscu szczególnej ostrożności. Warto zapoznać się z przebiegiem objazdów i zarezerwować na okres budowy więcej czasu na przejazd tą trasą. Na bieżąco będziemy monitorować sytuację na drodze.

Poprawimy bezpieczeństwo i płynność ruchu

Inwestycja o wartości 18,6 mln zł jest finansowana przede wszystkim ze środków samorządu województwa. Na koszt gminy Białe Błota powstaje nowy odcinek ul. Ofiar Hitleryzmu. Wcześniej zadanie udało się skoordynować z powiatem bydgoskim i powstał dojazd do ronda od strony Trzcińca.  Budowa ronda poprawi bezpieczeństwo i usprawni ruch na tym newralgicznym skrzyżowaniu. Prace prowadzi wybrana w przetargu firma Kobylarnia S.A. Wykonawca zadeklarował też 7-letnią gwarancję. Główne prace powinny zakończyć się w połowie przyszłego roku.

Rondo będzie miało charakter turbinowego. To innowacyjne rozwiązanie gwarantujące większą płynność ruchu i bezpieczeństwo. Jego organizacja wymaga od kierującego, przed wjazdem , dokonania wyboru kierunku jazdy oraz właściwego, dla tego wyboru, pasa ruchu. Nie ma później możliwości zmiany pasa ruchu z zewnętrznego na wewnętrzny lub odwrotnie. Ustąpienie pierwszeństwa następuje tylko przy wjeździe na rondo, po czym w żadnym punkcie na rondzie, także przy zjeździe z niego, nie występują już punkty kolizyjne z innymi pojazdami.

Projekt ronda na drodze wojewódzkiej nr 223 zakłada wytyczenie dwóch pasów przeznaczonych m.in. do jazdy na wprost na najbardziej obciążonym kierunku Bydgoszcz-Białe Błota. Zaprojektowana również łącznicę pozwalającą na pominięcie wjazdu na rondo kierowcom skręcającym z Bydgoszczy w prawo w kierunku osiedla Miedzyń.  Poza tym dobudowane zostaną chodniki i ścieżka rowerowa. Wokół ronda od strony północnej, zachodniej i południowej zaplanowano przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów. Droga wojewódzka  zostanie przebudowana na odcinku 700 metrów i oświetlona.

Rondo w liczbach:

- Średnica – ok. 48 m
- Długość modernizowanego odcinka drogi wojewódzkiej  -700 m
- Szerokość ciągu pieszo-rowerowego – 3,5 m
- Koszt – 18,6 mln zł

Ruszają prace przy turbinowym rondzie między Bydgoszczą a Białymi Błotami

Ruszają prace przy turbinowym rondzie między Bydgoszczą a Białymi Błotami

(źródło: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(5)

MiśMiś

1 0

Czy Bydgoszcz to Krajna? 23:17, 20.07.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

00070007

0 0

A Granica na srodku Topolowej i Kamionki? 09:32, 21.07.2019


Bydgoszczanin-KrajniBydgoszczanin-Krajni

2 0

Tak Misiu drogi, Bydgoszcz częściowo leży na Krajnie 18:18, 21.07.2019


reo

<><>

1 2

Co nas interesuje Bydgoszcz?! Rozumiem, że Pan P.S. tam pracuje ale... ? 22:34, 21.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

><><

2 0

Nie interesuje to nie czytaj. 09:27, 22.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%