Zamknij

Jak napisać profesjonalnie mail i zdobyć pracę?

09:48, 06.09.2019
Skomentuj

Coraz częściej w poszukiwaniach nowej pracy wychodzimy poza aktualne miejsce zamieszkania. Atrakcyjną posadę można znaleźć w odległym zakątku kraju. Jest to znacznie łatwiejsze, gdy pracodawca dopuszcza przysłanie dokumentów rekrutacyjnych droga elektroniczną. Trzeba jednak podejść do tego rozsądnie, by nie okazało się to „łatwiejsze” jedynie z pozoru.

Gdzie może kryć się pułapka?

Jeśli wymarzona praca, o którą planujesz się ubiegać, znajduje się w dużym mieście, a oferty pracy opublikowane zostały w ogólnopolskich serwisach tematycznych, np. Pracuj.pl, możesz mieć pewność, że odpowie na nie tłum ludzi. Będziesz mieć ogromną konkurencję.

Wysyłając dokumenty aplikacyjne tradycyjną pocztą lub kurierem możesz mieć pewność, że trafią one w ręce rekrutanta. Wysyłając je mailem łatwo popełnić błąd, przez który pracodawca nie dowie się o tobie. To tytuł lub temat korespondencji wysyłanej jako odpowiedź na ogłoszenie.

Wiedząc, że na ofertę pracy odpowiedzą tłumy chętnych licz się z tym, że poczta odbiorcy zasypana zostanie mailami z CV i Listami Motywacyjnymi. Szanujący swój czas rekrutant otworzy tylko te, co do których będzie pewien, że są od kandydata do pracy. Jeśli więc w ofercie podane są konkretne wytyczne dotyczące tego, co powinno znaleźć się w tytule lub temacie maila, zastosuj się ściśle do nich.

Zainteresuj sobą już w tytule maila

Zachęć osobę odpowiedzialną za poszukiwania nowego pracownika do przeczytania Twojej wiadomości i zwrócenia uwagi na przesłane przez Ciebie dokumenty. Możesz to zrobić dopisując do wymaganego tytułu wiadomości kilka słów od siebie. Niech będzie to Twoja największa zaleta, sukces lub rzadko spotykana, a cenna dla pracodawcy kompetencja. W takim przypadku możesz mieć gwarancję, że wiadomość od ciebie zapadnie w pamięć rekrutanta i ten przyjrzy się bliżej twojej autoprezentacji. Już tylko krok dzieli Cię od zaproszenia do udziału w kolejnym etapie rekrutacji.

W treści zwróć się do rekrutera

Wiadomości skierowane do anonimowej osoby często nie mają dobrego odbioru. Dlatego postaraj się dowiedzieć, kto jest odpowiedzialny za daną rekrutację. W pierwszych słowach wiadomości skieruj się właśnie do tej osoby: „Szanowna Pani/Szanowny Panie”. Nie zapomnij dodać imienia i nazwiska oraz stanowiska pełnionego przez rekrutera.

Nie bądź anonimowy

Pod wiadomością podpisz się pełnym imieniem i nazwiskiem. Wcześniej użyj zwrotu „z wyrazami szacunku”. Bądź profesjonalistą już przy nawiązaniu kontaktu z potencjalnym pracodawcą.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%