Zamknij

Pozycjonowanie stron internetowych w Google

07:35, 11.08.2020 materiał partnera Aktualizacja: 07:35, 11.08.2020
Skomentuj Pozycjonowanie stron internetowych w Google - fot. partnera Pozycjonowanie stron internetowych w Google - fot. partnera

Z pojęciem pozycjonowania zetknął się prawdopodobnie każdy, kto chciał wypromować swoją witrynę w internecie i dotrzeć do jak największej grupy odbiorów. Aby tego dokonać, prędzej czy później trzeba zainteresować się technikami prowadzącymi do tego, aby strona zwracała uwagę internautów. Zbiór działań, które prowadzą do takiego efektu to właśnie pozycjonowanie, przy czym najczęściej chodzi tu o tzw. pozycjonowanie organiczne, które jest najskuteczniejszą formą wypromowania serwisu.

Czym jest pozycjonowanie organiczne?

W odpowiedzi na wpisane w wyszukiwarkę Google hasło pojawia się długa lista linków do adresów stron internetowych. Na pierwszych pozycjach oraz na samym dole wyświetlają się adresy płatne, które wyświetlają się ramach uruchomionej kampanii Google Ads. Reszta linków to tzw. wyniki organiczne (naturalne), a ich kolejność ustalana jest przez algorytmy Google. Pozycjonowanie organiczne służy właśnie temu, aby znaleźć się jak najwyżej w takim rankingu i zwiększyć szansę na widoczność w internecie.

Skuteczne pozycjonowanie stron www

Aby pozycjonowanie stron www w Google odniosło pożądany skutek, trzeba nie tylko dużej wiedzy, ale również sporo cierpliwości, gdyż jest to proces długi i dość skomplikowany. Z racji tego, że nikt dokładnie nie wie, jak działają algorytmy Google, czynności pozycjonerów skupiają się wokół znanych czynników wykorzystywanych przez wyszukiwarkę do tworzenia rankingu stron. Można je ogólnie podzielić na te związane z pracami w obrębie strony (on-page) oraz takie, które odbywają się poza nią (off-page).

Do działań on-page zalicza się m.in. analizę i dobór słów kluczowych oraz umieszczenie ich w dobrych jakościowo tekstach i techniczną optymalizację strony pod wymagania wyszukiwarki. Z kolei działania off-page to głównie pozyskiwanie wartościowych linków pochodzących np. z katalogów, tematycznych blogów czy artykułów sponsorowanych. Skuteczne pozycjonowanie stron www musi zatem przebiegać wielotorowo i uwzględniać szereg czynników mających wpływ na kolejność wyświetlanych przez Google adresów.

Wysoka pozycja w rankingu osiągnięta. Czy to już koniec?

Niestety procesu pozycjonowania nie da się tak po prostu zakończyć nawet po osiągnięciu zadowalającej pozycji w wyszukiwarce. Trzeba bowiem pamiętać, że algorytmy Google ulegają zmianom i kolejność na liście wyników w każdej chwili może się odwrócić. Nie można też zapominać o konkurencji, która najprawdopodobniej również stale ulepsza swoje strony i dąży do osiągnięcia najwyższych miejsc w rankingu adresów. Aby nie dopuścić do utraty zdobytej pozycji, należy cały czas monitorować zmieniające się czynniki oceny stron i dostosowywać witrynę do aktualnych wymagań. Pomimo faktu, że pozycjonowanie organiczne jest procesem ciągłym, to w dłuższej perspektywie przynosi wymierne efekty w postaci zwiększenia ruchu na stronie czy wzrostu rozpoznawalności marki. To z kolei prowadzi do pozyskania nowych klientów, którzy mogą stać się odbiorcami proponowanych dóbr i usług.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%