Zamknij

5 cennych wskazówek jak zwiększyć sprzedaż przez strony internetowe e-sklepu

23:02, 04.03.2021 materiał partnera Aktualizacja: 23:03, 04.03.2021
5 cennych wskazówek jak zwiększyć sprzedaż przez strony internetowe e-sklepu - fot. partnera 5 cennych wskazówek jak zwiększyć sprzedaż przez strony internetowe e-sklepu - fot. partnera

Tworząc strony internetowe, ze sprzedażą online, liczymy na zyski, nie ma się co oszukiwać, jest to cel nadrzędny, bo przecież nie zakładamy biznesu w Internecie, jedynie dla przyjemności z tworzenia, ale właśnie dla czerpania zysków. Wkładamy ogrom pracy i wysiłku w to, aby odnotować wysoką sprzedaż i zwiększyć wskaźnik konwersji na stronie www, jednak dalej nie przynosi to oczekiwanych rezultatów? Poniżej kilka wskazówek, które warto wdrożyć do swojego sklepu, aby Twoi klienci przestali być jedynie potencjalnymi.

  1. Strony internetowe muszą być użyteczne

Co to oznacza użyteczne? Krótko mówiąc, takie, po których odwiedzający, czyli nasz potencjalny klient będzie mógł łatwo się poruszać, znajdując szybko potrzebne informacje. Wpływ na to będą miały między innymi: odpowiednia, dobrze stworzona nawigacja witryny, wybór tak wydawałoby się prozaicznej rzeczy, jak rozmiar czcionki, ale także szybkość ładowania się strony www, czy jej responsywność, czyli możliwość otworzenia witryny na urządzeniach mobilnych. Warto pamiętać, że to właśnie klient sklepu internetowego będzie ostatecznie generował zysk, decydując się na realizację transakcji. Jeśli trudno będzie mu się odnaleźć na naszej stronie internetowej albo witryna będzie ładowała się w nieskończoność, lub co gorsza w ogóle nie załaduje się na smartfonie, możemy być pewni, że straciliśmy tego potencjalnego klienta bezpowrotnie.

  1. Pamiętaj o social mediach

Masz swój prywatny profil na Facebooku, Instagramie czy Twitterze? To dlaczego by nie zaznaczyć obecności swojego biznesu w tych mediach społecznościowych? Social media to potęga, jakby to nie zabrzmiało, za ich pośrednictwem możemy dotrzeć do ogromnej liczby osób. Dodatkowo kreujesz zaufania do Twojej marki, pokazujesz, że Twój sklep internetowy jest nowoczesny, na miarę naszych czasów. Dodatkową korzyścią jest także prowadzenie równoczesnej sprzedaży np. na Facebooku, oraz umożliwianie klientom szybkiego nawiązania kontaktu. Wszystkie te działania będą mieć znaczenie dla zwiększania konwersji sklepu internetowego, a co za tym idzie także sprzedaży.

  1. Tylko przez krótki czas

Z pozoru niewielki zabieg, ale znany w marketingu dość dobrze. W swojej ofercie na stronie www e-sklepu, umieszczaj produkty z konkretną ceną i z informacją, że obowiązuje ona tylko przez określony czas, najlepiej niezbyt długi. Presja czasu może zdziałać cuda, nasz potencjalny klient, widząc taką ofertę, może bać się, że jeśli będzie zwlekał, ucieknie mu wspaniała okazja, dlatego też prawdopodobnie szybciej podejmie decyzję o zakupie.

  1. Daj czasem coś ekstra

Takim elementem, może być np. darmowa dostawa. Pewnie wiele osób się zgodzi ze stwierdzeniem, że koszta dostawy są, mówiąc kolokwialnie denerwujące. Kupujemy produkt za konkretną cenę, a tu jeszcze musimy doliczyć dodatkowe koszty, nie są one najczęściej bardzo wysokie, no ale jednak są. Darmowa wysyłka jako prezent dla klientów zapewne przyciągnie ich na naszą stronę internetową. Tak jak w powyższym punkcie może tutaj również działać korzyść z ograniczenia czasowego. Poza tym nie zaszkodzi zaproponować np. jakiś niewielki gratis dla stałych klientów. Strony internetowe sklepów online, na których wdrożymy takie ekstra propozycję, z pewnością zwiększą zyski ze sprzedaży, a przecież o to właśnie nam chodzi.

  1. Daj się ocenić

Na stronie www sklepu internetowego, powinniśmy dać możliwość wystawienia recenzji, dla zakupionych produktów. Dlaczego to takie ważne? Po pierwsze pokazujesz, że Twój sklep jest godny zaufania i, że nie boisz się krytyki, bo znasz wartość swoich produktów, po drugie z perspektywy klienta móc przeczytać jak inni oceniają Twój sklep i produkt jest bardzo ważne, zważywszy, że nie mamy możliwości, jak podczas zakupów w sklepie stacjonarnym zobaczyć go na własne oczy, dotknąć, obejrzeć z każdej strony; po trzecie dzięki opiniom uzyskujesz darmowe informacje o swoich produktach, sklepie czy samej stronie internetowej, dzięki czemu wiesz, co możesz poprawić i usprawnić.

Podsumowanie

Powyżej przedstawione wskazówki, pozwolą na zwiększenie konwersji i zysków ze sprzedaży produktów. Pamiętaj, że tylko stałe analizowanie i dbanie o klientów, jak również stronę www, pozwoli Ci odnosić sukces.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%