Zamknij

Z czego sfinansować zakup sprzętu dekarskiego?

21:07, 13.05.2021 materiał partnera Aktualizacja: 21:08, 13.05.2021
Z czego sfinansować zakup sprzętu dekarskiego? - fot. partnera Z czego sfinansować zakup sprzętu dekarskiego? - fot. partnera

Sprzęt dekarski jest drogą inwestycją – nowoczesne maszyny i urządzenia wymagają poniesienia wydatków często rzędu nie tylko kilku, ale kilkudziesięciu tysięcy. Z tego względu założenie firmy dekarskiej dla wielu może być wyzwaniem – bez sprzętu nie można wykonywać pracy i zarabiać, a to jest sporym utrudnieniem. Chcąc jednak za wszelką cenę spróbować, warto poszukać korzystnych źródeł finansowania zakupu sprzętu dekarskiego. Jak nabyć maszyny i urządzenia, bez zbędnego obciążenia?

Postaw na leasing – popularną metodę finansowania

Leasing jako metoda finansowania często kojarzy się z zakupem samochodów. Rozwiązanie to cieszy się jednak coraz większą popularnością również w innych branżach, w tym w dekarskiej, ale też budowlanej, które wymagają zakupu sprzętu za kilkadziesiąt tysięcy. Plusem tej metody jest możliwość skorzystania z niej nie tylko przed duże przedsiębiorstwa, ale też małe i mikrofirmy, których roczne obroty nie przekraczają 5 mln zł.

Główną zaletą skorzystania z finansowania zakupu sprzętu dekarskiego za pomocą leasingu jest możliwość zakupu sprzętu i maszyn bez konieczności dysponowania tak dużą ilością gotówki - podpowiada specjalista ze sklepu Geda24.pl. Ponadto, sprzęty te nie zostają wliczone do majątku właściciela, a to sprawia, że rata leasingowa może być ujęta w kosztach prowadzenia działalności. Co więcej, koszty te mogą obejmować zarówno wartość spłaty kapitału, jak i odsetek.

Kolejnym plusem leasingu jest również to, że nie obniża on zdolności kredytowej przedsiębiorcy. Dzięki temu właściciel firmy dekarskiej może nie tylko nabyć niezbędny sprzęt, ale też zaciągnąć kredyt inwestycyjny na rozwój firmy.

Jak kupić sprzęt na leasing?

Planując finansowanie sprzętu dekarskiego za pomocą leasingu, warto wybrać odpowiednią firmę – każda z nich ma inne procedury. Jedne prowadzą uproszczoną dokumentację, inne wymagają szeregu dokumentów finansowych i wielu innych. Pierwsza metoda najczęściej obejmuje przygotowanie faktury VAT pro forma na nabywany sprzęt. Konieczne jest także wskazanie specyfikacjo urządzenia, danych właściciela i przedsiębiorstwa oraz złożenie wniosku o udzielenie leasingu.

W sytuacji, gdy leasingodawca wymaga złożenia dokumentów finansowych, konieczne może być przedstawienie deklaracji PIT bądź CIT za ostatni rok finansowy czy też książki przychodów i rozchodów, bilansu bądź rachunku zysków i strat – każde z nich są wymagane w przypadku innych rodzajów działalności.

Najprostsza procedura to ta wymagająca jedynie złożenia oświadczenia. Przedsiębiorca musi wskazać wysokość przychodów, kosztów i dochodów za ostatni rok.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%