Zamknij

Co zrobić, by dobrze wypaść na rozmowie o pracę?

00:00, 20.05.2021 artykuł sponsorowany

Szukając pracy wcześniej czy później zostaniemy zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, która jest nieodłącznym elementem rekrutacji. Dla kandydatów jest to również najbardziej stresujący etap starania się o pracę. Wysyłanie CV i listów motywacyjnych w odpowiedzi na oferty pracy zamieszczone na portalach takich jak pracuj.pl w porównaniu z rozmową jest bardzo proste. Jeśli jednak nie wypadniemy pozytywnie na rozmowie o pracę, możemy zapomnieć i znalezieniu nowej posady. Co zrobić, by dobrze się zaprezentować i zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie?

Zadbaj o odpowiedni strój

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Niechlujny wygląd czy nieodpowiedni ubiór może przekreślić nasze szanse na pracę, nawet jeśli jesteśmy idealnymi kandydatami na dane stanowisko. Na rozmowę kwalifikacyjną powinniśmy się ubrać formalnie z klasą, ale nie ekstrawagancko. Strój powinien być także wygodny. Niewygodny ubiór, w którym człowiek nie czuje się komfortowo, obniża jego pewność siebie, a to rekruterzy na pewno zauważą.

Przygotuj wcześniej pytania, które chcesz zadać

Dzięki przygotowaniu pytań jest mniejsza szansa, że zapomnimy je zadać w trakcie rozmowy. Pomogą one także w podjęciu decyzji czy chcemy pracować w danym miejscu. Po rozmowie kwalifikacyjnej to przede wszystkim kandydat musi wiedzieć, czy chce podjąć nową pracę. Zadawanie pytań jest dobrze odbierane przez rekruterów. Pokazuje, że kandydat poważnie myśli o zatrudnieniu w danej firmie.

Zrelaksuj się przed rozmową kwalifikacyjną

Wiele osób odczuwa duży stres w trakcie rozmowy o pracę, co często nie sprzyja budowaniu pozytywnego wizerunku. Gdy jesteśmy zestresowani, trudnej jest nam się wypowiedzieć, jesteśmy spięci, co widać. Stres obniża nasze samopoczucie i nastrój przez co trudniej jest dobrze wypaść. Dlatego tak ważne jest, by się zrelaksować. Może nam w tym pomóc posłuchanie ulubionej muzyki, chwila medytacji czy luźna rozmowa z przyjaciółmi.

Bądź szczery

Szczerość podczas rozmowy o pracę jest bardzo ważna. Przeważnie, gdy ludzie kłamią, inni to widzą lub wyczuwają. Poza tym kłamstwo dotyczące umiejętności czy doświadczenia prędzej, czy później wyjdzie na jaw, jeśli dostaniemy pracę. A to może doprowadzić do utraty stanowiska w firmie i utrudnić szukania kolejnej posady.

Weź notes i długopis

Podczas rozmowy możesz chcieć zapisać pewne ważne informacje, zabranie ze sobą notesu i długopisu sprawi, że wypadniesz bardziej profesjonalnie.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%