Zamknij

Jak budować trwałe relacje z klientami w salonie fryzjerskim

00:00, 21.10.2021 artykuł sponsorowany

W przedsiębiorstwach usługowych bardzo zależy nam nie tylko na tym, by klient pojawił się w naszych progach, ale także chciał do nas powracać. Zbudowanie trwałej relacji jest więc kluczowym zadaniem dla managera oraz pracowników firmy. Zwiększy to zaufanie do naszej marki, a potencjalnie poszerzy zasięgi przedsiębiorstwa. Jak podejść do tego wyzwania w murach salonu fryzjerskiego?

Zacznij rozmawiać

Tak proste i trudne zarazem! Nie każdy przecież chce z nami porozmawiać, a i fryzjer przysłowiową gadułą być nie musi. Rozmowa jest jednak kluczem do tego, by między osobą, która wykonuje usługę, a klientem nawiązała się jakakolwiek więź. Może się okazać, że obydwoje kochacie psy, jesteście zainteresowani wystrojem wnętrz albo po prostu, irytuje Was trudność znalezienia wolnego miejsca parkingowego w najbliższej okolicy. Każdy początek jest dobry!

Po co to wszystko?

Relacje na linii fryzjer – klient są niezwykle istotne. To właśnie tutaj spędzamy wspólnie czas. Od tego, jaki towarzyszył będzie klientowi nastrój w trakcie wykonania usługi może zależeć, czy do nas wróci. I to bardzo często zupełnie niezależnie od tego, jaki efekt metamorfozy fryzury osiągniemy. To właśnie pozytywne skojarzenia, wynikające z czasu, spędzonego w miłej atmosferze, budują obraz salonu fryzjerskiego, jako tego, do którego klient chciałby wrócić. Nawet jeśli strzyżenie nie jest tak pilne, to z pewnością przyspieszy je możliwość rozmowy z sympatycznym fryzjerem.

Słaba pamięć? Zanotuj!

Każdy z klientów chce być zauważony i dostrzeżony – słowem, poczuć się jak wybraniec lub ulubieniec. Dobrym ruchem jest w kolejnych rozmowach nawiązywać do tych poprzednich. Jeśli klient jest znawcą roślin, dobrze byłoby go zapytać o najciekawsze okazy w kolekcji. Można też bardziej sezonowo – gdzie kupić wrzosy, które najdłużej będą ozdabiać nasz salon? Przy wielu klientach potrzeba by jednak wręcz nieludzko doskonałej pamięci, by bezbłędnie nawiązywać do poprzednich rozmów. Tu z pomocą przychodzą techniki najbardziej skutecznych sprzedawców. Wystarczy każdemu klientowi poświęcić oddzielny folder w komputerze lub kartę w kalendarzu i nawet hasłowo zapisywać, najważniejsze naszym zdaniem, fakty, dotyczące konkretnego rozmówcy. Przed wizytą wystarczą nam 2-3 minuty, by przypomnieć sobie szczegóły z ostatniej rozmowy.

Trwała relacja

Właśnie takimi małymi detalami budujemy trwałe relacje z naszym klientem. Domowa lub przyjacielska atmosfera, którą kreujemy w salonie fryzur, zaprocentuje. Dobrze wykonana usługa w połączeniu z budowaniem trwałej więzi zapewni nam wiernego klienta na wiele lat.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%