Zamknij
REKLAMA

Funkcjonalne i wygodne: 6 wskazówek jak urządzić biuro, aby zwiększyć produktywność pracy

14:41, 14.05.2019 | artykuł sponsorowany
Skomentuj
Funkcjonalne i wygodne: 6 wskazówek jak urządzić biuro, aby zwiększyć produktywność pracy

Pracownik wypoczęty, zdrowy i w dobrym nastroju to marzenie każdego pracodawcy. Dobre samopoczucie przenosi się bezpośrednio na efekty pracy – odpoczęty umysł jest bardziej kreatywny i chętniej podejmuje nowe wyzwania. Aranżacja biura powinna być dokładnie przemyślana. Zobacz poniższe wskazówki, aby optymalnie urządzić biuro, w którym przebywanie będzie przyjemnością.

1. Zaplanuj przestrzeń do pracy

Przede wszystkim dostosuj wielkość stanowiska dla każdej osoby. Powinno być na tyle duże, aby umożliwić komfortową pracę – np. rozłożyć niezbędne segregatory. Jednocześnie powinno dać w miarę dużo prywatności i spokoju, tak aby pracownik mógł wykonać swoje obowiązki bez rozpraszania uwagi. Zwróć uwagę na położenie biurka względem okna. Powinno padać wystarczająco światła, aby umożliwić komfortową pracę, ale jednocześnie nie zaświecać bezpośrednio monitora.

Zastanów się, ile dane stanowisko wymaga miejsca dla przechowywania dokumentów i zadbaj o odpowiednią liczbę szaf. Umieść je w miejscach łatwo dostępnych, nie przesłaniając źródła światła. Pamiętaj, że z czasem liczba dokumentów będzie rosnąć, więc przy aranżacji mebli myśl przyszłościowo. Dzięki wystarczającej ilości miejsca, łatwo będzie utrzymać porządek wśród papierów, a Twoi pracownicy nie będą się frustrować.

2. Zadbaj o odpowiednie warunki

Pomyśl o właściwym oświetleniu – jeśli możesz, biurko ustaw niedaleko okna. Naturalne światło dzienne jest bardzo zdrowe dla oczu, a miejska panorama czy kojąca zieleń wpłynie pozytywnie na nastrój. Duże okno pozbawi poczucia uwięzienia w pomieszczeniu. W miarę możliwości często wietrz pomieszczenie – świeże powietrze dotleni mózg, a zatem zwiększy wydajność.

Ważna jest także odpowiednia wentylacja i utrzymanie odpowiedniej temperatury. Zaduch może wywołać zawroty głowy i z pewnością przeszkodzi w koncentracji. Zbyt wysoka temperatura wprowadzi w senność i rozkojarzenie. Za to zbyt zimna może wywoływać dyskomfort, a w połączeniu z podkręconą klimatyzacją, prowadzić nawet do przeziębienia. Klimatyzacja oraz grzejniki wysuszają powietrze, co w połączeniu z wpatrywaniem się w ekran komputera, może powodować zespół suchego oka. Dobrym rozwiązaniem jest zamontowanie nawilżacza powietrza, który zniweluje przykre skutki.

3. Ergonomiczne krzesła biurowe

Wygodne miejsce do pracy jest podstawą do utrzymania pracownika w zdrowiu i komforcie. Podstawą każdego stanowiska jest ergonomiczne krzesło, które każdy może dopasować do swojej sylwetki. Dobre krzesła biurowe powinny cechować się możliwością zmiany wysokości, kąta nachylenia oparcia i mieć odpowiednią twardość siedziska. Lepsze modele wyposażone są w zagłówki i poduszki na odcinek lędźwiowy. Dzięki odpowiedniemu dopasowaniu krzesła, kręgosłup i mięśnie ud zostaną odciążone. Poprawne ułożenie sylwetki pomaga zachować zdrowie przy wielogodzinnej pracy przy komputerze.

Pamiętaj o zasadzie 90-100°: odpowiednia wysokość krzesła względem podłogi i biurka to taka, przy której zgięcia łokci i kolan wynoszą od 90 do 100 stopni. Wzrok powinien padać na górną część ekranu monitora. Bardzo niebezpieczne jest trzymanie monitora wyżej – aby widzieć cały ekran musimy cały czas spoglądać w górę, a grozi to nadwerężeniem mięśni szyi.

4. Nowy sprzęt

Nie ma nic bardziej frustrującego niż stary sprzęt i powolna infrastruktura. Jeśli posiadasz 10-letnie komputery w pracy, zastanów się nad ich wymianą. Nie musisz przepłacać i koniecznie kupować komputery z najwyższej półki. Odpowiedni zestaw do pracy biurowej kupisz za mniej niż 2000 zł. Szybki sprzęt znacznie ułatwi pracę, umożliwi bardziej komfortową wielozadaniowość i usunie powód poirytowania. Zadbaj także o dobrą strukturę informatyczną – dostęp do szybkiego internetu, sieci wewnętrznej i przepływu danych w całej firmie.

5. Pozwól na indywidualizm

Przestrzeń dla pracownika powinna być przyjazna, komfortowa. Pozwól mu udomowić swój kącik. Własna szafka, w której może zostawić swoje rzeczy, czy umożliwienie personalizacji przestrzeni na biurku sprawią, że będzie czuć się jak u siebie. Zachęć do przyniesienia własnych rzeczy – ramka ze zdjęciem zwierzaka, osobisty kubek czy specyficzna podkładka pod myszkę pozwolą na zawładnięcie przestrzenią. Wywoła to poczucie komfortu i bezpieczeństwa oraz sprawi, że przebywanie w pracy będzie przyjemniejsze.

6. Strefa dla relaksu

Ani Ty, ani Twój pracownik nie jesteście w stanie pracować bez przerwy przez osiem godzin. Co godzinę niezbędne jest wygospodarowanie 5 minut przerwy od komputera. Pozwala to odpocząć oczom, rozciągnąć mięśnie i zebrać nowe pomysły. Zapewnij kącik kawowy i miękkie sofy, przy których można się chwilkę zregenerować. Pamiętaj, że wypoczęty pracownik, to efektywny pracownik.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
W okresie ciszy wyborczej tj. w okresie 24 godzin poprzedzających dzień wyborów i aż do chwili zakończenia głosowania zabronione jest prowadzenie agitacji wyborczej na rzecz kandydatów w jakiejkolwiek formie. Publikacja na portalu internetowym jakichkolwiek komentarzy mających charakter agitacji wyborczej może zostać uznana za naruszenie przepisów ustawy Kodeks Wyborczy oraz stanowi czyn zagrożony karą grzywny (art. 498 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy, t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 684 z późn. zm.)

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© e-krajna.pl | Prawa zastrzeżone