Zamknij

Protest rolniczy na drogach regionu (FOTO)

18:55, 20.02.2019 red. Aktualizacja: 22:09, 20.02.2019
Skomentuj Protest rolniczy na drogach regionu - fot. Marcin Misiak Protest rolniczy na drogach regionu - fot. Marcin Misiak

Kilkadziesiąt oflagowanych ciągników, niektóre z przyczepami i beczkowozami, przemieszczało się dzisiaj od godziny 10, z prędkością od 5 do 10 km/h, po drogach regionu. Protestujący gospodarze wyruszyli z Gostycyna w kierunku Mąkowarska, a następnie drogą krajową w kierunku Sępólna Krajeńskiego. W samym Sępólnie ciągniki przejeżdżały przez miasto z ronda na rondo, powodując spore utrudnienia.

Przeciwko czemu protestują rolnicy? 

Poniżej postulaty, które przedstawiciel protestujących odczytał podczas postoju w Przepałkowie.

(red.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(25)

aaxaax

4 8

za ile te ciągniki? mnie nie stać na takie cudeńka, a o dopłacie nie mam co marzyć. zastanawia mnie też czy ktoś decyzyjny zauważył ten protest. 20:29, 20.02.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

XYzXYz

6 4

toć kto Ci broni, kup ciągnik, ziemię, maszyny weź na dotacje bo dadzą, a strumień kasy Cię zasypie. Powodzenia 20:32, 20.02.2019


Młody Rolnik Młody Rolnik

2 2

A po co Ci ciągnik jak nie jesteś rolnikiem. Maszyny i urządzenia to nasze narzędzia pracy. Tak jak dla firmy transportowej czy np piekarni, przedstawicieli handlowych flota pojazdów. Idąc Twoim tokiem myślenia wszyscy powinni pracować przestarzałym wyeksplatowanym sprzętem. 23:38, 20.02.2019


reo

aaxaax

8 7

XYz protestujący? skoro rolnikom tak źle to niech sprzedadzą ciągnik, ziemię, maszyny, a kasy będą mieli, że... 21:01, 20.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Młody Rolnik Młody Rolnik

4 2

Jest jeszcze coś takiego jak przywiązanie do ziemii i Tradycji, na którą pracowało kilka pokoleń ludzi. Ale pewnych rzeczy się nie zrozumie. Drogie maszyny... Oczywiście, w większości za kredyty które przez nieodpowiedzialne decyzje Rządu coraz trudniej spłacać. Jeśli idąc tokiem myślenia znacznej części społeczeństwa to wszyscy mają prawo żyć w dobrobycie i korzystać z narzędzi ułatwiających pracę oprócz rolników. Oni niech dalej pracują końmi i wykonują pracę ręcznie. Drodzy Rodacy maszyny i urządzenia są niezbędne w naszej codziennej pracy. Jak mamy dogonić kraje zachodnie.? Ręcznie? Zapraszam,chętnie przyjmę do pracy przy bydle mlecznym. O uposażeniu porozmawiamy przy herbacie. Pozdrawiam 23:00, 20.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RafałRafał

5 2

Po co się wypowiadasz skoro nie wiesz o co chodzi nam rolnikom tu już nie chodzi o kredyty tylko o to żeby nam płacili za nasze produkty, które wytwarzamy bo póki co to dokładamy do produkcji 23:13, 20.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

też rolnik ale z wykteż rolnik ale z wyk

5 1

zanim kupiliście ciągniki i maszyny wiedzieliście że trzeba je spłacić tak czy nie ? większość z was korzystała z różnych programów tzw unijnych czyli na przykład 50 czy 60 % dofinansowania . weźmy dla przykładu 100 000 zł kosztuje ciągnik 50000 tys dała unia czyli podatnik a pozostałe 50000 kredyt ale jeśli nasz rolnik jest vatowcem to za ciągnik zapłaci 27 000 bardzo ciekawe no nie :))
przejdźmy dalej
1. dopłata do gruntów
2.dopłata do poplonów
3.dopłata do paliwa
4. jak sucho to i jak za mokro to też
5.młody rolnik był ..nie wiem czy jeszcze jest
6. renty strukturalne wyższe od tego co do krusu wpłacił niejeden z was
to tak dla przypomnienia
trzy miesiące trwa wyprodukowanie świntucha marnej jakości , produkujecie tego taniego towaru na potęgę więcej i jeszcze więcej ,kiedyś wieprzowina rosła 7 do 8 miesięcy i miała smak i nie ginęła na patelni - kupujesz 0,5 kg schabu po smażeniu 0,25 a gdzie reszta wyparowała . wasi dziadkowie to byli rolnicy z krwi i kości produkowali zdrową żywność nie hurtowo ekologicznie . co do cen, produkujecie lipny towar to też taka cena .sami jesteście sobie winni duńskie świnie wam się lepiej opłacały ,nasprowadzali tego materiału niby hodowlanego po 1000 szt i liczycie znowu na dopłaty , pytam do czego ? i kto ma za to zapłacić no kto podatnik Kowalski , przecież nie rząd bo skąd ma na to ................
pozdrawiam rolniczy elektorat PiSu. 00:01, 21.02.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

xx

1 0

Rolnik ale z wyk, dobry komentarz.Może tak powrót Platformy do władzy otworzyłby rolnikom oczy gdyby tak PO razem z PSLem zabrałoby im te wszystkie wymienione przywileje. 07:18, 21.02.2019


UczestnikUczestnik

3 1

Po tym co wypisujesz widać co jesz, bo gdybyś jadł moje POLSKIE, ZDROWE świnie to takich bzdur byś nie pisał. Ale po tym zachodnim ścierwie co właśnie ginie pół na patelni masz tyle w głowie co tego mięsa zostaje po usmażeniu.
W latach 1970-2004 świń wpolsce było pomiedzy 17-20 mln sztuk po wejściu do uni w 2010 już tylko 13 mln dzisiaj to niespełna 10 mln, więc naszych świń wystarczy dla ok 60-70 % LUDNOŚCI, ALE TO NIE KONIEC, nasze mięso jedzie na stół do Niemca a od Niemca przyjeżdża właśnie to co kupujesz w markecie.
Dopłaty.... ???
Jak wam w miescie chodniki, asfalty, kolektory ściekowe, wodociągi, tworzenie zielonych stref, tramwaje, itp.. Też za unijne za Moje podatki tego nik nie wypomina.. Ja muszę sobie podwórko utwardzic, studnie wykopać, oczyszczalnie wybudować i jeszcze drogę zalatac i wyrównać, bo w gminie nie ma kasy na drogę we wsi, bo chodniki w mieście budują...
My nie chcemy DOPŁAT MY CHCEMY UCZCIWEJ CENY ZA NASZE TOWARY..
w 2004 cena świni to było 5.7/kg dzisiaj to 3.6-3.8 a gdzie koszty produkcji,,... Zapraszam po mięso ???? na moje gospodarstwo.... A reszcie życzę smacznego duńczyka 08:24, 21.02.2019


Młody Rolnik Młody Rolnik

1 0

Większość info które wypisaleś ?wykształcony rolniku? mija się z prawdą. Np 100000zl dofinansowania ale do wartości netto.
Rent strukturalnych już 10 lat nie ma
Itd....
Reszty twojego lemingowego bełkotu nie chce mi się w ogóle komentować.
12:38, 21.02.2019


Młody rolnikMłody rolnik

2 0

Ty człowieku się wcale nie wypowiadaj na temat rolnictwa jak nie masz pojęcia a z tego co widać to w głowie są mniej z zero my jako rolnicy płacimy w roku wicej podatków niż Ty przez pół życia i to nasze pieniądze z podatków gruntowych idą do miast żeby położyć Ci chodniczek pod pysk ...A jak taki mądry jesteś to jedź to śmierdzące mięso z granicy Ale od nas się odczep a jak tak potrafisz liczyć dochody polskim rolnikom to kup sobie ziemi i uprawiaj jak tak kolorowo jest zapraszam ten tort jest taki duży że pewno każdy sie naje ....(i radził bym Ci iść do szkoły bo liczyć nawet nie potrafisz jak od 100 tyś odliczasz VAT to wychodzi ponad 80 tyś.) 19:11, 21.02.2019


Nie rolnikNie rolnik

2 3

Z treści komentarzy wynika że Polskie Rolnictwo powinna upaść a komentującym smakują kotlety sojowe z GMO o smaku wieprzowiny, wyroby nabialopodobne, kiełbasa żywiecka z mączki rybnej i alg czy MOM drobiowy szczerze myślę że nie bo ci anonimowi komentatorzy dla siebie dzieci czy wnusia kupują te wyroby u lokalnych producentów.
Inna sprawa to to że rolnicy nie są zorganizowani i nie wiedzą co może im pomóc wypisywanie kilkunastu postulatów - aby było dużo - z czego większość nie do realizacji jest bez sensu. Powinni się skupić na kilku najważniejszych np wstrzymanie i kontrola wwozonego mięsa, skup plodow rolnych od rolnika i oznakowanie wyrobow z Polskiego miesa dla mnie ostatni akapit jest najbardziej trafny.
Powodzenia i smacznego smakoszom MOM, GMO, czy innym produktom czekoladopodobnym.
A gdzie są lokalni politycy bo tam ich chyba nie bylo za daleko do wyborów czy co? 07:36, 21.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obserwatorobserwator

4 6

Podpisany pod tym protestem wójt to żaden dla mnie autorytet!Autorytetem dla mnie jest min Ardanowski , minister jakiego jeszcze w Polsce nie było. Zna się naprawdę na rolnictwie i tego rolnicy nie potraficie uszanować? Wolelibyście min Sawickiego z PO, który dla was nic nie zrobił , mało tego obraził was, już nie wspomnę jak was nazwał. 08:55, 21.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

haha haha

1 0

następny Pisior chwali rząd ,a co takiego Ardanowski zrobił dla rolnictwa tak konkretnie chyba tylko miliony dla Torunia wysłał . 22:11, 21.02.2019


UczestnikUczestnik

6 2

Po tym co wypisujesz widać co jesz, bo gdybyś jadł moje POLSKIE, ZDROWE świnie to takich bzdur byś nie pisał. Ale po tym zachodnim ścierwie co właśnie ginie pół na patelni masz tyle w głowie co tego mięsa zostaje po usmażeniu.
W latach 1970-2004 świń wpolsce było pomiedzy 17-20 mln sztuk po wejściu do uni w 2010 już tylko 13 mln dzisiaj to niespełna 10 mln, więc naszych świń wystarczy dla ok 60-70 % LUDNOŚCI, ALE TO NIE KONIEC, nasze mięso jedzie na stół do Niemca a od Niemca przyjeżdża właśnie to co kupujesz w markecie.
Dopłaty.... ???
Jak wam w miescie robią chodniki, asfalty, kolektory ściekowe, wodociągi, tworzenie zielonych stref, tramwaje, itp.. Też za unijne za Moje podatki tego nik nie wypomina.. Ja muszę sobie podwórko utwardzic, studnie wykopać, oczyszczalnie wybudować i jeszcze drogę zalatac i wyrównać, bo w gminie nie ma kasy na drogę we wsi, bo chodniki w mieście budują...
My nie chcemy DOPŁAT MY CHCEMY UCZCIWEJ CENY ZA NASZE TOWARY..
w 2004 cena świni to było 5.7/kg dzisiaj to 3.6-3.8 a gdzie koszty produkcji,,... Zapraszam po mięso ???? na moje gospodarstwo.... A reszcie życzę smacznego duńczyka 09:38, 21.02.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

WiolasWiolas

3 1

Trafnie ujęte...nic dodać,nic ująć.Popieram rolników i pozdrawiam protestujących.Życzę wszystkiego dobrego. 10:14, 21.02.2019


klientklient

0 0

A gdzie kupić wyroby z tych twoich świnek? Masz coś na zbyciu? 22:45, 23.02.2019


JolaJola

1 8

Większość oglądająca protest rolników, nie popierała ich i takim to zdaniem skwitowała ich przejazd przez miasto "jedzie polska bieda" .Inni mają gorzej , ciężko pracują i nie narzekają, bo trzeba wiele czasu aby po rządach POpaprańców postawić ten zrujnowany kraj na nogi. 10:41, 21.02.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RinRin

1 1

Skąd Ty te teksty bierzesz ? Z Torunia ? 20:48, 21.02.2019


hihihihi

2 0

Ba, ja to się czuję bardzo zrujnowana...ale przez ten rząd. Większości nierobom się rozdaje co całe życie symulowali lub symulują a osoby ciężko pracujące są kopane w d... 23:48, 21.02.2019


też rolnik ale z wykteż rolnik ale z wyk

4 2

no ptaszki ukuło świetnie no to do rzeczy święte krowy .
pytanko nr.1 a co wy za podatki płacicie te same co ja 23 % vatu i to wszystko bo dochodu nigdy nie macie vat w większości przypadków do zwrotu . wy w miastach chodniki i co tam jeszcze niby budujecie g....o prawda to właśnie wy nas podatników najwięcej kosztujecie !
po 2. składka zdrowotna jaką rolnik płaci no pytam jaką 8 zł za msc. śmiech - kpina . Jesteście największym elektoratem którym przed wyborami politycy w d... wchodzą bez mydła ,dlatego za KRUS żadna partia się nie bierze . naobiecywał wam PIS gruszek na wierzbie to jak takie matołki na nich głosowaliście w 53,3 % rolnicy . brawo a teraz przeciw polityce rządu .Mam działalność gospodarczą od 30 lat i to ja wiem co to są koszty co to jest zus i dla pocieszenia podam że emeryturę naliczono mi 788 zł. przy składce zus ponad 1000 zł msc. Reasumując czym się różni moja działalność od waszej tym że ja jestem w tym kraju wiecznym płatnikiem a wy biorcami .A tak dla pocieszenia poza wami największą grupą głosującą na pis w wyborach byli urzędnicy .
Młody rolniku nie jedź tylko jedz jak już . A jem w większości dziczyznę którą sam upolowałem i za nią zapłaciłem i nie dopuściłem by wyjechała do Niemiec jak twoje świnie. Co do marketów to was rolników w nich jak mrówków . I tak racja musi być po waszej stronie ........ amen . 22:05, 21.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EmkaEmka

1 1

Nie 8 zł na miesiąc tylko 1 zł od ha i od osoby podlegającej uz za 1 miesiąc .Podatek VAT również odprowadzanych od sprzedaży. Podatek gruntowy w moim przypadku od 100 ha wynosi 14 630, 00 zł na 1 rok. Więc chyba teź w tym kraju mamy coś do powiedzenia. Pozdrawiam. ... 22:29, 21.02.2019


też rolnik ale.....też rolnik ale.....

2 1

proszę się nie licytować nikt tu nie powiedział ze nie macie nic do powiedzenia . A my przy działalności od nieruchomości mamy od 14 pracowników od transportu ....... a no i dotacje z nieba
22:51, 21.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xx

1 4

Emka , jak masz coś do powiedzenia , to nie wyłaz na ulice, rozmawiaj z ministrem,który chce rozmawiać i spotykać się z rolnikami.Wydaje mi się ,że ten wasz protest był pod dyktando tych którzy chcą powrotu do koryta. Ciekawe ,że akurat teraz w roku wyborczym zaczęliście protestować?Czy chcecie aby znowu do władzy doszli ci, którzy nic dobrego dla was nie zrobili przez długie, długie lata? Mało tego nic nie zrobili, to jeszcze was obrażali, nie zapomnę min Sawickiego jak brzydko o was powiedział.Już zapomnieliście?Może ten powrót jest potrzebny aby się wam i wielu innych otworzyły oczy. 07:06, 22.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A...A...

0 0

Wstyd mi za was. Postulaty jak z rolniczego przedszkola. Jasne, że jest żle w rolnictwie, wiadomo to od wielu lat. I tu koła nikt nie odkrył. Wydawało się, że jest się na topie dzięki załapaniu na środki z ARMiR na modernizację gospodarstwa? Duma rozpierała z własnego rozwoju przy upadających sąsiadach? Co się stało, że nie starczyło wyobrażni, co z produktami, które wyprodukowało się w gospodarstwie? Prywatni przedsiębiorcy mieli kupić po opłacalnych cenach? A stało się tak, że owi przetwórcy woleli sięgnąć po surowiec od rolników z Niemiec, Belgii, Danii! Kto wstawia polskiemu rolnikowi warchlaki do tuczu? Rząd? Nie, robi to idealnie zorganizowany duński rolnik. A nasi rolnicy jakoś dogadali się między sobą w jaki sposób przejąć do handlarzy handel ich produktami? Także nie! O co chodzi? Nie potrafią pisać, czytać? Dzisiaj większość rolników już wie, że zostali wpuszczeni w maliny pod hasłem -tylko duży będzie miał zyski. I wie, że trzeba szukać rozwiązania przy współpracy z rządem PiS. Rządzący bez rolników także nie rozwiążą trudnej sytuacji i szkoda, że nasi zostali gdzieś na uboczu toczącej się już pracy. Po prostu wstyd! 22:41, 23.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%