W I poł. 2022 zamontujemy co najmniej 750 automatów paczkowych pod marką Pocztex - poinformowała w poniedziałek Poczta Polska. Wskazano, że strategicznym partnerem spółki jest Jeronimo Martins Polska - właściciel sieci sklepów Biedronka.
Jak napisano, oferta Poczty Polskiej zostanie uproszczona i docelowo składać się będzie wyłącznie z dwóch produktów: paczki powszechnej i przesyłki kurierskiej Pocztex.
"Modyfikujemy portfolio produktowe i jednocześnie podnosimy standardy obsługi, wdrażamy dedykowane funkcjonalności. Właśnie podpisaliśmy umowę na dostawę automatów paczkowych, aby w 2022 roku udostępnić klientom sieć obejmującą 2 tys. szt. takich urządzeń" - powiedział cytowany w komunikacie prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot. Wskazał, że co najmniej 750 automatów zostanie zamontowanych w sklepach sieci Biedronka. "W perspektywie kolejnych kliku lat spółka chce przeznaczyć ok. 300 mln w rozwój własnej sieci automatów" - dodał.
W ramach nowej usługi - jak napisano - klient będzie mógł wybrać jeden z trzech wariantów odbioru przesyłki: Pocztex Kurier (doręczenia przez kuriera pod wskazany adres); Pocztex Punkt(dostawa do największej sieci punktów odbioru); Pocztex Automat (dostawa do automatów paczkowych).
Wskazano, że w ramach oferty Pocztex, wprowadzonych zostaje pięć formatów przesyłek (S, M, L, XL, 2XL), od których uzależniona ma być opłata pocztowa.
Poinformowano też, że urządzenia Pocztex Automat będą wyposażone w ekran dotykowy oraz terminal płatniczy umożliwiający płatność kartą płatniczą lub BLIK-iem przy nadawaniu przesyłek lub odbiorze przesyłek pobraniowych. Przewidziano również udogodnienia dedykowane klientom o szczególnych potrzebach, takie jak specjalna klawiatura dla osób niewidomych i niedowidzących a także obsługa głosowa.
Wskazano, że równolegle z uruchomieniem automatów Poczta Polska planuje uruchomienie aplikacji mobilnej, zapewniającej m.in. funkcjonalności nadawania przesyłek Pocztex, ich śledzenia oraz odbioru z automatów paczkowych. Wytwórcą oprogramowania - jak napisano - będzie spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe. "Poczta zawarła już umowę na wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego, obejmującego oprócz aplikacji mobilnej na smartfony dostęp do dedykowanego Panelu Klienta dla osób korzystających z komputerów" - czytamy.
Zaznaczono, że strategicznym partnerem Poczty w zakresie lokalizacji automatów paczkowych jest Jeronimo Martins Polska S.A. - właściciel sieci sklepów Biedronka. (PAP)
autor: Ewa Wesołowska
2 3
Pamiętam ,że za rządów PO placówki pocztowe miały być zlikwidowane w ramach akcji 'cała Polska do likwidacji "a tu masz poczta się coraz bardziej rozkręca ???
2 1
Gdybyś był uprzejmy przyjrzeć się nieco dokładniej całej sytuacji, a nie tylko posługiwać się hasłami oficjalnej propagandy, to być może Twój optymizm nieco by stopniał. Poczta Polska jest de facto na skraju bankructwa. Ale oczywiście jako jedno z narzędzi ideologizowania suwerena za państwowe pieniądze, inwestuje pieniądze moje i Twoje bez większego stresu.
Zajrzyj odrobinę głębiej. Spójrz na wyniki finansowe, dowiedz się dlaczego związkowcy pocztowi toczą walkę ze swoimi szefami z nadania partii, spójrz na ofertę poczty poza usługami czysto komunikacyjnymi, dowiedz się jak "konkurencyjne" opłaty za swoje usługi pobierają, zapytaj dlaczego pracują tam tylko starsi ludzie (w sensie stażu pracy) a wakatów jest mnóstwo.
No ale kto bogatemu (czyt. państwowemu) zabroni ? Przypominam że Orlen również "idzie" w paczkomaty....... ???