Zamknij

Wyprawa rowerowa - Jednośladem na Wschód

13:30, 14.06.2019 E.S Aktualizacja: 13:50, 14.06.2019
Skomentuj Wyprawa rowerowa - Jednośladem na Wschód Wyprawa rowerowa - Jednośladem na Wschód

Już w sobotę 15 czerwca, siedmiu pilskich rowerzystów: Ania, Dorota, Edyta, Brygida, Dawid, Romek i Julian z Pilskiego Klubu Turystyki Rowerowej PTTK JEDNOŚLAD, rusza na 10 dniową wyprawę rowerową: Jednośladem na Wschód 15.06 - 25.06.2019 r.

W tym roku nadszedł czas na kolejną część Polski do podróżowania na dwóch kółkach. Zaczynamy ścianę wschodnią Polski. Według planu 15 czerwca zaczynamy obecną podróż tam gdzie zakończyliśmy w poprzednim roku czyli na Suwalszczyźnie w Suwałkach, a meta zaplanowana jest w Bielsku Podlaskim w dniu 25 czerwca. Na trasie nie zabraknie wielu przygód i wielu atrakcji turystycznych północno-wschodniej części Polski. Od Suwalszczyzny po Puszczę Białowieską na Podlasiu. Uczestnicy zwiedzą między innymi Kanał Augustowski, zabytki architektury i centrum kultury pogranicza, Biebrzański Park Narodowy jeden z największych w Europie nazywany "europejską Amazonią", Narwiański Park Narodowy, stolicę Podlasia Białystok, Puszczę Knyszyńską, zabytki świadczące o wielokulturowości na Szlaku Tatarskim i Puszczę Białowieską.

Turyści cześć trasy na rowerach będą przemierzać Ogólnopolskim Szlakiem Rowerowym Green Velo na odcinku woj. Podlaskiego. Trasa jest kontynuacją naszych corocznych podróży rowerowych. W 2015 roku pokonywaliśmy wybrzeże Polski od Świnoujścia do Gdańska. W między czasie w 2016 podążaliśmy Szlakiem Wielkiej Wojny, zwiedzaliśmy zamki Krzyżackie, braliśmy udział w inscenizacji Bitwy pod Grunwaldem. W 2017 roku celem były Zamki i Pałace Dolnego Śląska. W ubiegłym roku podążaliśmy od morza Bałtyckiego po Warmię, Mazury i Suwalszczyznę.

Planowany przebieg tegorocznej trasy jest następujący:

• 15 czerwca (sobota)  - Suwałki - Leszczewek - Ryżówka - Aleksandrowo - Pawłówka - Sejny - Zegary - Krasnogruda - Sejny - 50 km
  • 16 czerwca (niedziela)  - Sejny - Daniłowce - Karolin - Gulbin - Frącki - Dworczysko - Mikaszówka - Jazy - Płaska - Przewieź - Augustów - 63 km
  • 17 czerwca (poniedziałek)  - Augustów i okolice - ok. 30 km
  • 18 czerwca (wtorek)  - Augustów - Białobrzegi - Dębowo - Kopytkowo - Wroceń - Dawidowizna - Goniądz (Green Velo) - Mońki - 67 km
  • 19 czerwca (środa)  - Mońki - Trzcianne - Tatary - Tykocin (Green Velo) - Saniki - Rzędziany - Pańki - Rogowo - Kolonia - Białystok - Supraśl - 77 km
  • 20 czerwca (czwartek)  - Supraśl - Białystok i okolice - ok. 30 km
  • 21 czerwca (piątek)  - Supraśl - Szlak Tatarski: Sokółka - Bohoniki - Stara Kamionka - Szudziałowo - Krynki - Kruszyniany - 76 km
  • 22 czerwca (sobota)  - Kruszyniany - Łużyny - Bobrowniki - Kondratki - Jałówka - Rudnia (Zalew Siemianówka) - Rybaki - Bondary - Narewka - Świnoroje - Nowosady - Hajnówka - 76 km
  • 23 czerwca (niedziela)  - Hajnówka - Sacharewo - Podcerkwy - Krzyże - Białowieża (Puszcza Białowieska) - Pogorzelce (Rezerwat Żubrów) - Teremiski - Budy - Hajnówka - 63 km
  • 24 czerwca (poniedziałek)  - Hajnówka - Dubicze Cerkiewne - Stary Kornin - Krywiatycze - Orla - Bielsk Podlaski - 38 km
  • 25 czerwca (wtorek)  - Bielsk Podlaski - powrót do Piły

Za wsparcie i pomoc w organizacji wyprawy JEDNOŚLADEM NA WSCHÓD dziękujemy naszemu miastu PIŁA oraz firmie PSB Mrówka PROFiL w Pile.

Wszystkich zainteresowanych internautów i czytelników zapraszamy do czytania codziennej relacji z naszej wyprawy pod adresem: https://www.facebook.com/jednoslademnawschod/?tn-str=k*F

Zapraszamy do polubienia i śledzenia zmagań rowerzystów.
Dawid Jerks - Pilski Klubu Turystyki Rowerowej PTTK JEDNOŚLAD

(E.S)

Co sądzisz na ten temat?