Dynamiczny rozwój branży transportowej może znajdować odzwierciedlenie w większych wysiłkach, jakie trzeba zainwestować w celu znalezienia nowych współprac. Niżej opisujemy kilka sprawdzonych metod, których wdrożenie powinno przełożyć się stałe zlecenia.
Wielu przewoźników może mylnie postrzegać kooperację z firmami spedycyjnymi jako ograniczenie kojarzone z zaistnieniem pośrednika pomiędzy finalnym odbiorcą a przedsiębiorstwem transportowym.
Wszystko zależy jednak od konkretnego przypadku i wypracowanych na początku warunków. Działająca od kilkunastu lat firma M&W Spedition dostarcza dowodów na to, że zaoferowanie korzystnej propozycji potencjalnym kooperantom jest jak najbardziej możliwe!
Z uwagi na nieustanny rozwój jest też otwarta podejmowanie nowych kooperacji. Szczegóły dotyczące aktualnej oferty kierowanej do przewoźników ciężarowych, których intresują stałe zlecenia transportowe znaleźć można pod adresem: https://www.mw-spedition.com/przewoznik/zlecenia-transportowe/.
Jeżeli zatem dysponujesz wolnymi mocami przerobowymi - warto zrewidować taką propozycję. Może się to przełożyć na regularność zleceń oraz brak czasochłonnej papierologii i negocjowania umów, co towarzyszy przy wypracowywaniu warunków przy projektach z nowymi klientami.
Cykliczne luzowanie restrykcji społecznych sprawia, że branża eventowa przeżywa ponowny rozkwit. To doskonała okazja do spotkań dla tych wszystkich osób, które po czasie przymusowego dystansowania czuję potrzebę nawiązywania nowych kontaktów i poczucia powiewu świeżości. Takie tematyczne spotkania stwarzają możliwość poznania osób z branży. W efekcie na jednej powierzchni może znajdować się wielu perspektywicznych klientów!
Taka forma spotkania “twarzą w twarz” mają przewagę nad innymi, nie tak osobistymi sposobami. Regularne odwiedzanie takich tematycznych eventów pozwoli wygenerować nowe zlecenia na transport.
Stałe zlecenia transportowe stanowią jeden z elementów, które pozwalają firmie na rozwój. Warto jednak nie traktować ich jako pewnik i inwestować w nie 100% swojego zaangażowania.
Okresowe - choćby raz na pół roku - skontaktowanie się z dotychczasowymi klientami i zbadanie ich poziomu satysfakcji w celu zebrania konstruktywnej informacji zwrotnej, stanowiącej materiał do wprowadzenia ewentualnych zmian to dobry kierunek.
Dotychczasowi klienci z pewnością docenią takie starania. Umiejętne przeprowadzenie tych rozmów pomoże także zweryfikować perspektywiczne plany u dotychczasowych klientów.
Umiejętność szybkiego reagowania np. w postaci zakupu lub leasingu kolejnego pojazdu, które będzie dostosowane do potrzeb konkretnego partnera biznesowego może samoistnie rozwiązać problem poszukiwania następnych zleceń. Trzymanie ręki na pulsie to szansa na rozwój firmy!
Z uwagi na postępującą digitalizację nieskrępowany dostęp do internetu to w dzisiejszych czasach norma. Warto wykorzystać to narzędzie w służbie zdobywania nowych współprac przewozu. Systematyczne śledzenie takich branżowych portali ogłoszeniowych pozwala na składanie ofert pod konkretne ogłoszenia, które spełniają określone kryteria.
Te działania mogą zaowocować zarówno pojedynczymi zleceniami, jak i w przyszłości przerodzić się w stałe współprace.
Takie tematyczne serwisy agregują zarówno ogłoszenia z Polski jak i zagranicy. Ważne jest tutaj pokazanie swoich atutów, elastyczności i konkurencyjności na tle innych firm. Mowa tutaj nie tylko o najatrakcyjniejszej cenie - w transporcie kluczową rolę odgrywa rzetelność, bezpieczeństwo ładunku i terminowe dostarczenie go do docelowej destynacji.
W przypadku odpowiadania na już opublikowane ogłoszenia na transport trzeba liczyć się z koniecznością wyróżnienia się z dużą konkurencją. Nierzadko jest też tak, że w przypadku pilnych zleceń dochodzi do szybkiego sfinalizowania umowy z jedną z pierwszych zgłaszających się firm.
O ile nieustannie śledzenie nowych ofert może być niewykonalne, tak odwrócenie tej sytuacji - jak najbardziej! Można zatem spróbować od samodzielnego pozyskiwania zleceń. Warto zacząć np. od cold-callingu, czyli telefonowania np. do lokalnych firm, które mogą być zainteresowane porównaniem swojej dotychczasowej oferty z aktualną firmą transportową.
Powyższe kilka wskazówek powinno stanowić drogowskaz na etapie poszukiwań nowych zleceń transportowych. Każda z nich przy regularnym stosowaniu ma szansę zaprocentować w postaci kolejnych umów przewozu!