Filmy promocyjne stosuje się nie od dziś. W ostatnim czasie ich znaczenie w ramach kompleksowych strategii marketingowych staje się jednak coraz większe. Dotyczy to nie tylko tradycyjnych mediów, jak telewizja, ale także przestrzeni internetowej. To właśnie w niej da się uzyskać szczególnie dobre rezultaty z pomocą contentu video.
Dlaczego warto stworzyć dla swojej marki filmy promocyjne? Jakie korzyści da się dzięki temu uzyskać? Więcej na ten temat przeczytacie w dzisiejszym artykule.
Film promocyjny potrafi przyjmować różne formy – w zależności od głównego celu, dla którego został stworzony. Z jego pomocą da się bowiem przekazywać kluczowe informacje na temat samej marki, firmy, organizowanych przez nią wydarzeń, ale też konkretnych produktów i usług.
Na tej podstawie wyróżnia się kilka podstawowych typów produkcji promocyjnych. Zaliczają się do nich między innymi:
Forma, scenariusz i długość takiego nagrania zależy w głównej mierze od wcześniejszego określenia realnych potrzeb odbiorców, a także przestrzeni, w jakiej ma się znaleźć materiał, np. reklama w telewizji, strona internetowa firmy, social media (w tym rolki). Zawsze warto współpracować z doświadczonymi podmiotami, które na co dzień zajmują się takimi zadaniami i tworzeniem filmów do rozmaitych celów, jak choćby: CreativeStudio.com.pl.
Marketerzy wskazują, że promocja w formie video stanowi jeden z najskuteczniejszych form przekazu informacji na drodze marka-klient. Angażuje bowiem znacznie mocniej niż sam tekst czy nagranie audio. Znacznie dłużej też pozostaje w pamięci odbiorców. Pozwala również na atrakcyjną wizualizację treści, co także wpływa na odbiór firmy.
Dobrze przygotowane materiały promocyjne tworzy się w oparciu o wcześniejsze opracowanie potrzeb klientów docelowych. W efekcie pozwala to nie tylko przyciągnąć, ale też przedstawić produkt lub usługę w najbardziej atrakcyjnej formie. Wpływa to korzystnie na zaangażowanie potencjalnych klientów, którzy chętniej oglądają całą reklamę oraz wchodzą w interakcje z firmą (np. udostępnienia, polubienia czy komentarze w social mediach). Odpowiadanie wprost na oczekiwania rynku i odbiorców stanowi bardzo skuteczne wsparcie w procesie sprzedaży.
Ciekawa kampania reklamowa zwiększa zasięgi i buduje trwałą widoczność marki w sieci. Treści tego typu pozostają w pamięci, a niekiedy nawet potrafią stać się viralami. A to przekłada się na większą świadomość społeczną i konkurencyjność na rynku. Co więcej, takie produkcje wpływają na tworzenie profesjonalnego wizerunku oraz wiarygodność i zaufanie do firmy – jeśli oczywiście są zgodne z misją i etyką marki oraz zapewniają rzetelną wiedzę.
Nie zapominajmy również o tym, że strony internetowe, na których umieszcza się własne nagrania video, potrafią osiągać znacznie lepsze rezultaty w wynikach wyszukiwania. A co za tym idzie pomagają w skutecznym pozycjonowaniu stron internetowych. Widoczność dotyczy zatem nie tylko klientów, ale też algorytmów wyszukiwarek.
Współczesne technologie pozwalają na stworzenie angażujących treści w rozmaitych formatach. Dają również możliwość późniejszej analizy otrzymanych danych. Bez większego trudu da się zobaczyć, jak odbiorcy reagują na konkretne treści. Pomaga to nie tylko w uzyskiwaniu cennych informacji na temat samych klientów, ale też w skutecznej optymalizacji materiałów, by jeszcze bardziej sprostać oczekiwaniom rynku i widzów.
Dobrze przygotowane materiały video zostają z firmą najczęściej na dłuższy czas. Stanowią jej znak rozpoznawczy i wizualne wsparcie dla licznych kampanii marketingowych. To sposób na budowanie widoczności oraz trwałych relacji z klientami i potencjalnymi odbiorcami przez wiele lat. Czy można zatem świadomie z nich zrezygnować, jeśli chce się stworzyć solidną markę na przyszłość?