Zamknij
REKLAMA

Joga w ciąży - jak znaleźć dobrego nauczyciela?

14:58, 13.05.2020 | materiał partnera
Skomentuj Joga w ciąży - jak znaleźć dobrego nauczyciela? - fot. partnera

Joga w ciąży to doskonałe rozwiązanie dla każdej przyszłej mamy, która chce zadbać o swoje zdrowie i dobrą kondycję. Jak znaleźć dobrego nauczyciela jogi? Czym się kierować w trakcie wyboru? Co daje joga kobietom w ciąży?

Potrzebne akcesoria

Jeśli kobieta w ciąży pragnie rozpocząć ćwiczenia w formie jogi, powinna wybrać odpowiednią matę do jogi cechującą się dobrą jakością. Sporym zainteresowaniem cieszy się kauczukowa mata do jogi, która jest wykonana z syntetycznego materiału i cechuje się zachowaniem ekologicznych rozwiązań. Bezpieczne ćwiczenia dzięki macie do jogi staną się przyjemnością i dadzą kobiecie energię, a także wpłyną na jej dobry nastrój. Kauczuk bardzo dobrze przyczepia się do podłoża, natomiast wierzchnia warstwa pochłania wilgoć, dając ciężarnej komfort i wygodę. Maty do jogi są niezbędnymi akcesoriami, o które warto zadbać przed przystąpieniem do ćwiczenia jogi w ciąży. 

Jak znaleźć dobrego nauczyciela?

Kobieta w ciąży może skorzystać ze specjalnych kursów jogi dla ciężarnych lub znaleźć profesjonalnego nauczyciela, który poprowadzi ją przez ćwiczenia. Co ciekawe, postawienie na doświadczonego instruktora jogi może być bardzo dobrym wstępem do rozpoczęcia samodzielnej praktyki w domowym zaciszu, korzystając ze wskazówek eksperta. Nauczyciel jogi powinien odznaczać się komunikatywnością i dobrym kontaktem z uczniem - niewskazane jest tutaj unikanie kontaktu osobistego. Pracując z taką osobą kobiecie ciężarnej będzie znacznie łatwiej wykonywać ćwiczenia, a także może liczyć na wsparcie fachowca i zadawać pytania w przypadku wątpliwości. Joga z nauczycielem to bardzo dobre rozwiązanie zwłaszcza dla pań, które przed zajściem w ciąże nie miały zbyt dużego doświadczenie w tej dziedzinie. 

Co daje joga w ciąży?

Joga daje kobietom w ciąży wiele korzyści, które są związane z:

- Kontrolowaniem oddechu, co może znacząco wpłynąć na lepsze przejście przez poród. Ponadto, długie wdechy i wydechy wpływają na to, że dziecko będzie lepiej dotlenione, a przyszła mama bardziej zrelaksowana.

- Wzmocnieniem mięśni miednicy, o których nie należy zapominać. Już od samego początku ciąży warto zadbać o mięśnie dna miednicy, dzięki czemu zapobiegniemy schorzeniom różnego typu w przyszłości. 

- Pozycjonowaniem dziecka - co ciekawe, joga może wpłynąć na pomoc dziecku w przyjęciu prawidłowego ułożenia do porodu, a tym samym zniwelować bóle krzyża u przyszłej matki. 

- Pozbyciem się problemów z trawieniem, które często towarzyszą kobietom w ciąży. Joga pozwala zmniejszyć wzdęcia, zaparcia i inne dolegliwości ze strony układu pokarmowego. 

- Mniejszym bólem kręgosłupa - ćwiczenia wzmacniające plecy dadzą ulgę ciężarnej, która każdego dnia ma obciążony kręgosłup. 

- Większą elastycznością i rozciąganiem, co jest kolejnym ułatwieniem w trakcie porodu. Kobieta zyskuje możliwość szybszej regeneracji organizmu w trakcie porodu, a także zmniejszenia jego bolesności. 

- Medytacją, która odnosi się nie tylko do ćwiczeń, ale głównie do nauki relaksacji i wyciszenia. Kobieta w ciąży odczuwa mniejsze napięcie i stres, co wpływa znacząco na jej samopoczucie. 
 

Znalezienie fachowego nauczyciela jogi dla kobiety ciężarnej nie jest łatwym zadaniem. Warto postawić na doświadczoną osobę, która ma na względzie potrzeby przyszłej mamy i doskonale zna się na swojej pracy. Nauczyciel jogi zna nie tylko kwestie teoretyczne poszczególnych ćwiczeń, ale przede wszystkim uczy przyszłą mamę nowoczesnych technik medytacyjnych, które pozwalają się wyciszyć i odstresować. Kobieta w ciąży postawić powinna na zaufaną i sprawdzoną osobę, która cieszy się dobrymi opiniami. 

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz