Zamknij

Kilka prostych kroków do efektywnej strategii SEO

12:42, 17.10.2020 materiał partnera Aktualizacja: 12:44, 17.10.2020
Kilka prostych kroków do efektywnej strategii SEO - fot. partnera Kilka prostych kroków do efektywnej strategii SEO - fot. partnera

Niezależnie od tego, czy przejmujesz po kimś i ulepszasz, czy dopiero zaczynasz pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach, jego podstawy nie są skomplikowane. Najprostsze rozwiązania można wprowadzić samodzielnie. Jednak, by osiągać doskonałe efekty i zdobywać wysokie pozycje w Google, trzeba wdrażać zdecydowanie bardziej zaawansowane metody. W tym przypadku warto skorzystać z pomocy specjalistów. Zacznijmy jednak od samego początku i omówmy kilka działań, rozpoczynających skuteczne pozycjonowanie stron WWW.

Poznaj swoje słowa kluczowe

Nie możesz wiele zrobić w SEO, nie wiedząc, jakich słów kluczowych używa Twój potencjalny klient, poszukujący rozwiązania danego problemu, możliwości zakupu towaru czy zamówienia usługi. Wykorzystaj dostępne w sieci narzędzia, by przeanalizować, jakie frazy kluczowe mogą przynieść Twojej marce najlepsze efekty. Przejrzyj również blogi oraz strony konkurencji – jakich słów używają w swoich tekstach? Postaw się w roli potencjalnego odbiorcy i zacznij w swojej witrynie mówić jego językiem.

Istnieje kilka szybkich, łatwych i bezpłatnych sposobów sprawdzenia fraz, przynoszących najlepsze efekty w rankingu wyszukiwania. Jednym z nich jest użycie Planera słów kluczowych Google AdWords. Wystarczy wpisać określone frazy, aby zorientować się, jak popularne były w przeszłości pod względem liczby wyszukiwań. Możesz także skorzystać z płatnych narzędzi – Senuto czy Ahrefs.

Twórz wysokiej jakości treści

Skuteczne pozycjonowanie stron WWW nie istnieje bez wartościowych, angażujących tekstów. Najlepsze treści odpowiadają na pytania kupujących, dostarczają im cennych wskazówek i edukują ich, aby mogli lepiej robić to, co czym się zajmują. Pamiętaj, aby naturalnie używać odpowiednich słów kluczowych w tworzeniu swoich tekstów. Nie próbuj sztucznie wypełniać swoich stron frazami. Nie pomoże to w zdobyciu wysokiego rankingu w wyszukiwarce. Piszesz do człowieka, a nie jedynie dla robotów Google. Wysokiej jakości treści stanowią często jeden z czynników, wskazujących na to, która oferta pozycjonowania stron przyniesie pozytywne efekty.

Dbaj o porządek

Posiadanie dobrych tekstów jest kluczowe, ale tak samo ważna jest jej struktura zgodna z preferencjami Google. Zwróć szczególną uwagę na tytuł, meta opis, adres URL i tagi, a także hierarchię informacji (H1, H2, H3). Ostatecznie zawsze upewnij się, że tekst jest wartościowy dla użytkownika. Nie zapomnij również użyć obrazów i filmów. Efektywne pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach opiera się o angażujące treści. Obrazy i filmy to świetny sposób na zainteresowanie użytkowników.

Stwórz właściwą strukturę linkowania

Linki wewnętrzne przenoszą Cię z jednej strony na drugą w obrębie Twojej witryny. Oprócz uporządkowania serwisu i ułatwienia korzystania z niego odwiedzającym użytkownikom, linki są podstawowym filarem zwiększania pozycji w wyszukiwarkach. Mając dopracowaną strukturę treści, Google lepiej zaindeksuje Twoją witrynę. Zainteresuj się także budowaniem linków zewnętrznych.

Zatrudnij ekspertów

Jak wspominaliśmy wcześniej, podstawowe działania SEO nie są trudne do zaplanowania oraz realizacji. Jeśli jednak możesz sobie na to pozwolić, rozsądne jest skorzystanie z pomocy specjalistów, których oferta pozycjonowania stron obejmuje zdecydowanie bardziej zaawansowane rozwiązania. Masz wtedy pewność, że proces ten jest prowadzony w oparciu o sprawdzone, niezawodne metody i zdecydowanie zwiększasz szansę na skuteczne pozycjonowanie stron WWW.

 

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%