Zamknij

Co daje identyfikacja wizualna Twojej firmie

22:12, 26.11.2019 materiał partnera Aktualizacja: 22:13, 26.11.2019
Skomentuj Co daje identyfikacja wizualna Twojej firmie - fot. partnera Co daje identyfikacja wizualna Twojej firmie - fot. partnera

Identyfikacja wizualna, czyli wszystko to, czym potencjalny klient może zostać zwabiony, przekonany, aby skorzystać z usług bądź produktu oferowanego przez naszą firmę. Psycholodzy już dawno udowodnili, że konsumenci sugerują się przede wszystkim walorami estetycznymi produktu, czyli przysłowiową okładką. Zatem może pora się zastanowić nad tym, jakie jeszcze korzyści daje naszej firmie spójna identyfikacja wizualna? Tego dowiecie się podczas lektury tego artykułu.

Identyfikacja wizualna firmy – najważniejsze składowe

Na identyfikację wizualną składa się przede wszystkim logo marki, oprawa graficzna strony internetowej, wygląd wizytówek, ich kolorystyka, wybór czcionki, a nawet aranżacja wnętrza naszego biura. Zachowanie tych elementów w jednym klimacie powoduje, że potencjalni klienci postrzegają naszą firmę jako bardziej profesjonalną, godną zaufania, a dodatkowo powoduje, że my i nasze produkty stają się bardziej rozpoznawalne.

Aby identyfikacja naszej firmy była spójna i mogła przynieść zamierzone efekty, powinniśmy zwrócić się do specjalistów, czyli między innymi do grafików komputerowych. Jednym z nich jest: https://tomaszwronski.pl, który może się pochwalić dużym doświadczeniem, wiedzą i wyjątkowo pochlebnymi opiniami na temat swoich projektów, które realizuje w sposób rzetelny i kompleksowy.

Oryginalność

Dobrze prowadzona komunikacja wizualna marki powinna nam zapewnić oryginalność, wyjątkowość na tle konkurencji, co w konsekwencji sprawi, że klienci będą bardziej skłonni wybierać usługi bądź produkty oferowane przez naszą, a nie inną firmę. Dlaczego? Otóż dlatego, że notorycznie brakuje nam czasu i staramy się upraszczać pewne decyzje, szczególnie te konsumenckie, które nie mają dla nas aż takiej dużej wagi. Nie mamy czasu się zastanawiać i skrupulatnie porównywać wszystkich ofert, dlatego sugerujemy się prostszymi przesłankami, które mają iść w parze z wysoką jakością produktu.

Inwestycja, która się zwróci

Kolejną korzyścią jest oszczędność pod względem ekonomicznym i czasowym. Mimo tego, że na początku rozkręcania biznesu może nam się wydawać, że logo, strona internetowa i ciekawe wizytówki wystarczą, to w rzeczywistości tak nie jest. Za każdym razem, kiedy będziemy chcieli wdrożyć nowy pomysł w życie, będziemy się zastanawiali nad oprawą graficzną. A w momencie, gdy zrobimy to na początku i nasza firma będzie zaopatrzona na w kilka kluczowych elementów, które pełnią funkcję symboliczną, zaoszczędzimy mnóstwo czasu i będziemy bardziej rozpoznawalni, co przełoży się na zyski przedsiębiorstwa.

Pierwsze wrażenie

Jesteśmy tylko ludźmi i upraszczamy sobie życie. Jednym z takich uproszczeń jest efekt pierwszego wrażenia, któremu bardzo często ulegamy. Jest to nic innego jak sugerowanie się wyłącznie powierzchownym poznaniem danej osoby, produktu, czy marki. Dlatego identyfikacja wizualna jest tak bardzo naszej firmie potrzebna, pierwsze wrażenie bowiem można zrobić tylko raz, a dla bezpieczeństwa naszej firmy, powinniśmy się postarać, aby było ono pozytywne ze strony potencjalnych klientów.

Rozpoznawalność marki

Dzięki dobrze zaprojektowanym i charakterystycznym elementom graficznym naszej firmy, będziemy mogli mieć pewność, że każdy produkt, reklama, strona internetowa, konto na Instagramie, czy inny materiał będzie momentalnie skojarzony z naszą marką. Jeżeli żaden element nie jest przypadkowy, to możemy liczyć na większe zaufanie wśród konsumentów, może to się dziać nawet podświadomie, jednak efekt pozostanie taki sam, a nasza firma na tym zyska.

Identyfikacja wizualna marki stanowi fundament w dobrej komunikacji między marką a konsumentem. W artykule wymienione zostały najważniejsze korzyści, które powinny wszystkim udowodnić, że warto zainwestować w kreowanie wizerunku marki już od samego początku. Pamiętajmy, aby zrobić to efektywnie, powinniśmy skupić się na tym, aby poszczególne elementy graficzne były charakterystyczne tylko i wyłącznie dla naszej marki oraz abyśmy język komunikatów dobierali pod klientów, do których chcemy trafić.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%