Zamknij

Jak wykonać zwrot do sklepu internetowego?

materiał partnera + 23:29, 27.11.2019 Aktualizacja: 23:30, 27.11.2019
Skomentuj Jak wykonać zwrot do sklepu internetowego? - fot. partnera Jak wykonać zwrot do sklepu internetowego? - fot. partnera

Zakupiłeś coś przez Internet, ale towar jednak nie spełnia Twoich oczekiwań? A może po prostu się rozmyśliłeś? W takiej sytuacji e-klient ma oczywiście swoje prawa i może wykonać zwrot do sklepu internetowego. Wyjaśniamy jak przebiega taki proces!

Na zdjęciach w Sieci wszystkie produkty świetnie się prezentują. Na żywo mogą jednak nieco odbiegać od naszych wyobrażeń. W związku z tym miłośnicy elektronicznych zakupów mogą zdecydować się na zwrot do sklepu internetowego. By jednak przebiegł bez zastrzeżeń, musi być odpowiednio przeprowadzony. Sprawdź jak oddać zakupy do sklepu e-commerce!

Co zrobić by wykonać zwrot do sklepu internetowego?

Zgodnie z prawem, które w zeszłym roku zmieniło się na jeszcze bardziej korzystne, klient ma prawo by zwracać towary, gdy zakupił je przez Internet w formie wysyłkowej. W tym celu należy poinformować o tym sprzedawcę, a następnie przesłać stosowne oświadczenie o odstąpieniu od umowy wraz z oddawanym produktem. Najlepiej sporządzić je w formie pisemnej. Warto przedstawić też dowody zakupu, np. w formie potwierdzenia przysyłanego drogą mailową. Sprzedawca musi wtedy zwrócić równowartość ceny towaru. Ten może być obejrzany (rozpakowany i przetestowany), ale nie może nosić śladów użytkowania.

Do kiedy można zrobić zwrot do sklepu internetowego?

Zwrot do sklepu internetowego powinien nastąpić w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia, w którym poinformuje się sprzedawcę o tym fakcie. Jeśli sprzedający nie poinformował klienta w żaden sposób o przysługującym mu prawie do odstąpienia od umowy (np. w regulaminie sklepu, notce dołączonej do opakowania itp.), to czas na zwrot wydłuża się aż do 12 miesięcy. Jeśli zaś sklep naprawi swój błąd (np. zamieści stosowną adnotację na stronie), okres 14 dni obowiązuje klienta od daty wprowadzenia zmiany.

Chcesz wykonać zwrot do sklepu internetowego, ale nie wiesz jak to zrobić lub sprzedawca nie chce oddać należnych Ci pieniędzy? Skorzystaj z pomocy doświadczonego radcy prawnego! Zawalcz o swoje prawa!

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu e-krajna.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%