Zamknij

Pomysł na biznes - terapia integracji sensorycznej

11:11, 29.03.2019 artykuł sponsorowany

Metodologia terapii integracji sensorycznej stworzona została w latach sześćdziesiątych przez dr Annę Jean Ayers -  terapeutę zajęciowego ze Stanów Zjednoczonych. Według autorki, integracja sensoryczna jest procesem neurologicznym, który obejmuje: rejestrację, przewodzenie oraz opracowanie informacji zawartych w bodźcach sensorycznych (docierają one do Nas za pomocą zmysłów), by ostatecznie przełożyć je na działanie.

Integracja sensoryczna odgrywa dużą rolę w rozwoju dziecka do 7. roku życia. To właśnie w tym okresie, dzieci nabywają największe doświadczenie oraz uczą się nowych smaków, zapachów czy też dotyków. Zaburzenia w tej kwestii mogą negatywnie wpływać na funkcjonowanie dzieci.

Znaczenie samej integracji coraz mocniej dostrzegają rodzice, którzy chętnie wysyłają dzieci na terapię sensoryczne, które mają poprawiać czucie i rozumienie dochodzących bodźców. Otwarcie gabinetu terapii integracji sensorycznej w Warszawie to obecnie doskonały sposób na biznes. Sprawdźmy, jakie wymogi należy spełnić żeby otworzyć swój gabinet oraz prowadzić w nim zajęcia sensoryczne dla dzieci.

Kwalifikacje

Do otwarcia gabinetu z terapii SI w Warszawie wymagane jest zdobycia specjalnych kwalifikacji. Prowadzenie zajęć terapeutycznych wymaga posiadania kursu z zakresu integracji sensorycznej. Można go uzyskać na odpowiednich studiach podyplomowych (zazwyczaj dwusemestralne) lub podczas toku studiów.

Z racji wykonywania pracy z dziećmi potrzebne będzie również wykształcenie o charakterze pedagogicznym lub psychologicznym - często jest to wymóg przy rekrutacji na studia oraz przy przyjęciu do pracy np. w centrum integracji sensorycznej w Warszawie. Przyda się również wcześniej zdobyte doświadczenie w pracy z dziećmi, chociaż nie jest samo w sobie wymagane do otwarcia gabinetu.

Konkurencja

Rosnący popyt na zajęcia sensoryczne dla dzieci powoduje, że konkurencja na rynku tego typu usług jest coraz większa. Przed otwarciem warto zrobić dokładne rozeznanie wśród konkurencji - porównać oferowane usługi, proponowane ceny oraz metody prowadzenia zajęć. Większa wiedza o konkurencji pozwoli na zdobycie lepszej przewagi startowej w wyścigu o pacjentów. Jest to biznes o charakterze lokalnym, chcąc otworzyć gabinet integracji sensorycznej w Warszawie, konkurencji powinniśmy szukać w gabinetach integracji sensorycznej na Ursynowie a nie w Krakowie czy też Łodzi.

Jak znaleźć swoją konkurencję? Przykładowo, prowadząc gabinet terapeutyczny w Warszawie, wystarczy wpisać w wyszukiwarce Google frazę “terapia integracji sensorycznej Warszawa” a otrzymane wyniki to strony internetowej potencjalnej konkurencji. Teraz wystarczy dokładnie prześledzić stronę internetową i zacząć projektować własny biznes.

Wyposażenie

Gry i zabawy w terapii integracji sensorycznej w Warszawie prowadzone są przy użyciu specjalnych urządzeń. Już na wstępie warto wspomnieć, że grupa potrzebnych akcesoriów jest bardzo szeroka i obejmuje kilka grup sprzętu:

  • sprzęt podwieszany,
  • sprzęt naziemny,
  • pomoce obciążeniowe,
  • zestawy do integracji sensorycznej.

Tylko posiadanie zróżnicowanego sprzętu sprawia, że możliwe jest całościowe działanie na zmysły dziecka. Posiadane urządzenia i zabawki powinny być w różnych kształtach, kolorach oraz wykonane z różnych materiałów. Na rynku istnieje wiele firm dostarczających gotowe zestawy dla gabinetów prowadzących terapię SI.

Zarobki

Jaka jest przeciętna cena za zajęcia integracji sensorycznej? Rozbieżność cenowa jest dosyć spora i wynika przede wszystkim z renomy miejsca, oferowanych usług oraz poziomu doświadczenia terapeutów. Ceny za terapię sensoryczną w Warszawie zaczynają się od 70 zł za 60 minut zajęcia a kończą na stawkach na poziomie 250 - 300 zł. Przeciętna cena wynosi około 100 zł za godzinną sesję.

Przyjmując, że prowadzimy terapię integracji sensorycznej w Warszawie przez 8 godzin dziennie, 5 dni w tygodniu można liczyć na zadowalające przychody. To ile z tych pieniędzy zostanie w kieszeni właściciela zależy od:

  • kosztów wynajmu i utrzymania lokalu,
  • pensji dla pracowników,
  • kosztów reklamy i marketingu,
  • innych opłat.
(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%