Od jutra, 31 grudnia, kierowcy będą mogli skorzystać z zachodniej części obwodnicy Bydgoszczy w ciągu drogi ekspresowej S5. GDDKiA udostępni do ruchu 13,5 km dwujezdniowej drogi ekspresowej między węzłami Bydgoszcz Opławiec i Bydgoszcz Błonie, wraz z kolejnymi dwoma węzłami Bydgoszcz Zachód i Bydgoszcz Miedzyń. Tym samym obwodnica Bydgoszczy zyska pełną funkcjonalność i przejmie ruch tranzytowy, szczególnie relacji Poznań - Gdańsk.
Obwodnica Bydgoszczy omija miasto od zachodu, północy i południa, tworząc ponad 36-kilometrową trasę okrążającą miasto wraz z terenami powiatu bydgoskiego.
Oddawany jutro do użytku kierowcom odcinek S5 jest dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę z rezerwą na trzeci. Na trasie powstały liczne obiekty inżynierskie, w tym trzy przejścia dla zwierząt oraz dwa węzły drogowe: Bydgoszcz Zachód w Pawłówku oraz Bydgoszcz Miedzyń w Lisim Ogonie. Zrealizowano też przebudowę istniejącej sieci drogowej oraz budowę chodników, ścieżek rowerowych i oświetlenia drogowego. Wykonane zostały urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne. Według prognoz nowo powstałą drogę może przejeżdżać w najbliższych latach ponad 20 tyś. pojazdów na dobę. Prace wykończeniowe na obwodnicy potrwają jeszcze do wiosny 2021 r.
Łączna wartość inwestycji – budowy drogi ekspresowej S5 na czterech odcinkach z Nowych Marz do węzła Bydgoszcz Błonie wynosi ponad 2 mld zł. Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to nieco ponad 1 mld zł. Wartość kontraktu dla odcinka obwodnicy Bydgoszczy pomiędzy węzłami Bydgoszcz Opławiec i Bydgoszcz Błonie to ponad 328 mln zł.?
Zysk dla mieszkańców i transportu?
Bydgoszcz była dotychczas miastem szczególnie obciążonym ruchem tranzytowym, na który nakładał się ruch lokalny. Oddając zachodnią część obejścia miasta, łączymy w całość obwodnicę Bydgoszczy, która wyprowadza ruch tranzytowy z centrum, szczególnie relacji Poznań - Gdańsk. Ósme co do wielkości miasto w Polsce, dzięki inwestycjom na sieci dróg krajowych, będzie mogło jeszcze bardziej wykorzystać swoją lokalizację rozwijając infrastrukturę logistyczną. Droga ekspresowa S5 zbliża Bydgoszcz do autostrady A1, a w stronę Wielkopolski do autostrady A2.
Źródło: GDDKiA
4 1
Olszewski nie dał rady, Schreiberowi się udało.
4 5
Olszewski to PO ,a im się nic nie udało. Lata ich rządów były okresem zmarnowanym dla Polski .Teraz
nie mają programu jak sami ich posłowie mówią , ale pchają się na siłę do władzy poprzez protesty wściekłych kobiet biorąc też w nich udział, przykład na naszym terenie Kozłowskiej. WSTYD ! ?
2 1
Jechałem tą trasą wczoraj, wieczorem. Wnioski.... Zero oświetlenia przy węzłach, zero oznakowania poziomego, zero oznakowania pionowego. Spieszyło się qulsonom z PISu.
1 1
Uporządkowanie finansów związanych z VAT, szukanie wzrostu poprzez inwestycje musi skutkować polepszeniem stanu dróg. Czego tam Rin nie było? A to defekt straszny, kup dobrą nawigację i pojedziesz szybciej. I nie głosuj na lemingów to pojedziemy jeszcze szybciej.