W wielu branżach trwa obecnie walka o dobrego pracownika. Coraz więcej firm zmaga się z obsadzeniem niezbędnych stanowisk. Gdzie zatem szukać kandydatów?
Chociaż metod na znalezienie pracownika jest wiele, to trudno pominąć opublikowanie ogłoszenia na dużym portalu internetowym. Jednak zwłaszcza w branżach, gdzie o pracowników niełatwo, warto uzupełnić rekrutację mediami społecznościowymi, newsletterem oraz poleceniami od obecnych pracowników. Ważne, aby sposób rekrutacji dopasować do profilu pożądanego kandydata.
W dobie Internetu większość pracodawców właśnie tam kieruje swoje pierwsze kroki. Jednak jak wybrać właściwy adres spośród wielu portali rekrutacyjnych?
Wiele zależy od specyfiki oferowanego stanowiska i Twoich priorytetów.
Jeśli potrzebujesz osoby o wąskiej specjalizacji, pomocne mogą być reklamy na specjalistycznych portalach branżowych.
Jeżeli zależy Ci na osobie lokalnej, sprawdzić się może regionalna gazeta.
Najczęściej jednak kandydaci przeglądają ogłoszenia na dużych ogólnopolskich portalach. Co więcej, dobrze napisana oferta pracy potrafi nawet skłonić kandydatów z innych województw do rozważenia przeprowadzki. Zaletą takich stron internetowych są inteligentne wyszukiwarki, które pozwalają kandydatom na wyselekcjonowanie ofert najbardziej zbliżonych do ich oczekiwań i kwalifikacji.
Ogłoszenie o pracę to nie wszystko. Kreatywna rekrutacja wychodzi poza ramy portali rekrutacyjnych i uzupełnia je poszukiwaniami:
Dodaj ofertę pracy ze zniżką dla małych i średnich firm w jednym z najpopularniejszych w Polsce portali rekrutacyjnych.
Aby rekrutacja odniosła sukces, ważne jest nie tylko to, gdzie opublikujesz ogłoszenie, ale i jakiej treści.
Dla kandydatów o pracę kluczowe są przede wszystkim:
Sprawdź, jak napisać wyróżniające się ogłoszenie o pracę i pobierz bezpłatne wzory na poradydlafirm.pracuj.pl.
Sposobów na szukanie pracowników jest wiele, ale dominują wyspecjalizowane portale internetowe. Decyzję o tym, gdzie zamieścisz ogłoszenie, warto dopasować do profilu poszukiwanego kandydata. Szczególnie rekrutacje na stanowiska, gdzie brakuje wykwalifikowanych pracowników, uzupełnij innymi kanałami, jak polecenia od obecnych zatrudnionych, media społecznościowe, newsletter czy nawet skontaktowaniem się z byłymi pracownikami.