Zamknij

Gdzie najlepiej zamieścić ogłoszenie o pracę?

artykuł sponsorowany + 12:13, 16.12.2022 Aktualizacja: 12:13, 16.12.2022

W wielu branżach trwa obecnie walka o dobrego pracownika. Coraz więcej firm zmaga się z obsadzeniem niezbędnych stanowisk. Gdzie zatem szukać kandydatów?

Chociaż metod na znalezienie pracownika jest wiele, to trudno pominąć opublikowanie ogłoszenia na dużym portalu internetowym. Jednak zwłaszcza w branżach, gdzie o pracowników niełatwo, warto uzupełnić rekrutację mediami społecznościowymi, newsletterem oraz poleceniami od obecnych pracowników. Ważne, aby sposób rekrutacji dopasować do profilu pożądanego kandydata.

Gdzie opublikować ogłoszenie o pracę?

W dobie Internetu większość pracodawców właśnie tam kieruje swoje pierwsze kroki. Jednak jak wybrać właściwy adres spośród wielu portali rekrutacyjnych?

Wiele zależy od specyfiki oferowanego stanowiska i Twoich priorytetów.

Jeśli potrzebujesz osoby o wąskiej specjalizacji, pomocne mogą być reklamy na specjalistycznych portalach branżowych.

Jeżeli zależy Ci na osobie lokalnej, sprawdzić się może regionalna gazeta.

Najczęściej jednak kandydaci przeglądają ogłoszenia na dużych ogólnopolskich portalach. Co więcej, dobrze napisana oferta pracy potrafi nawet skłonić kandydatów z innych województw do rozważenia przeprowadzki. Zaletą takich stron internetowych są inteligentne wyszukiwarki, które pozwalają kandydatom na wyselekcjonowanie ofert najbardziej zbliżonych do ich oczekiwań i kwalifikacji.

Jak znaleźć pracowników – co oprócz portali?

Ogłoszenie o pracę to nie wszystko. Kreatywna rekrutacja wychodzi poza ramy portali rekrutacyjnych i uzupełnia je poszukiwaniami:

  • z polecenia – wiele osób chętniej wyśle zgłoszenie, jeśli ofertę przedstawi im zaufany znajomy. Pracownikom natomiast można zaoferować bonusy za każdą rekomendowaną osobę, która zostanie zatrudniona;
  • na słupie ogłoszeniowym;
  • przez agencję pracy – taka opcja sprawdza się zwłaszcza przy zatrudnianiu cudzoziemców, bo wtedy to agencja zajmuje się pozyskiwaniem pozwolenia na pracę, a Tobie zaoszczędza to wiele kłopotu z papierkową robotą;
  • poprzez zakładkę „Kariera” na własnej stronie internetowej, zwłaszcza że statystyki wskazują, że to właśnie bezpośrednio u firm szuka ofert aż 85% kandydatów;
  • wśród byłych pracowników – być może sytuacja dawnego zatrudnionego się zmieniła, ale nie ma odwagi ponownie aplikować na to samo stanowisko. Warto zadzwonić czy wysłać maila, pytając, jak się potoczyły jego losy i przekonać się, czy nie rozważyłby powrotu do firmy;
  • za pomocą newslettera – na otrzymywanie maili od Twojej firmy decydują się osoby zainteresowane Twoją działalnością, dlatego istnieją duże szanse na to, że znajdziesz wśród nich także tych, którzy chętnie dołączyliby do Twojego zespołu;
  • przy pomocy mediów społecznościowych – aby Twoje ogłoszenie dotarło do jak największej liczby osób, nie ograniczaj się do swojej „ściany”. Im bardziej atrakcyjne ogłoszenie o pracę, tym łatwiej za pomocą tego narzędzia przesłać je znajomemu czy otagować osobę, która mogłaby być zainteresowana;
  • w języku ukraińskim, ponieważ obywatele tego kraju na mocy specustawy do 23 sierpnia 2023 r. nie muszą ubiegać się o zezwolenie na pracę.

Dodaj ofertę pracy ze zniżką dla małych i średnich firm w jednym z najpopularniejszych w Polsce portali rekrutacyjnych.

Zanim klikniesz „opublikuj” – o czym pamiętać?

Aby rekrutacja odniosła sukces, ważne jest nie tylko to, gdzie opublikujesz ogłoszenie, ale i jakiej treści.

Dla kandydatów o pracę kluczowe są przede wszystkim:

  • wysokość wynagrodzenia – wiele osób w ogóle nie aplikuje na oferty, w których brakuje widełek zatrudnienia,
  • lokalizacja – oprócz adresu, podaj też informacje, które pomogą kandydatom ocenić, jak długo zajmie im dotarcie do firmy, typu bliskość przystanków komunikacji miejskiej, firmowy parking czy organizowany przez pracodawcę transport,
  • stabilność zatrudnienia – rodzaj umowy,
  • renoma firmy – jeśli to możliwe, podaj linki do źródeł, gdzie pracownik znajdzie więcej informacji o firmie,
  • benefity pozapłacowe – to właśnie one mogą wyróżnić Cię spośród wielu podobnych ofert.

Sprawdź, jak napisać wyróżniające się ogłoszenie o pracę i pobierz bezpłatne wzory na poradydlafirm.pracuj.pl.

Podsumowanie

Sposobów na szukanie pracowników jest wiele, ale dominują wyspecjalizowane portale internetowe. Decyzję o tym, gdzie zamieścisz ogłoszenie, warto dopasować do profilu poszukiwanego kandydata. Szczególnie rekrutacje na stanowiska, gdzie brakuje wykwalifikowanych pracowników, uzupełnij innymi kanałami, jak polecenia od obecnych zatrudnionych, media społecznościowe, newsletter czy nawet skontaktowaniem się z byłymi pracownikami.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%