Zamknij
REKLAMA

5 akcesoriów biurowych pomocnych w porządkowaniu pomysłów i projektów

14:16, 25.11.2019 | materiał partnera
Skomentuj
5 akcesoriów biurowych pomocnych w porządkowaniu pomysłów i projektów - fot. partnera

Największym sprzymierzeńcem pracy biurowej, jak i każdej innej, jest porządek. Dzięki niemu wiemy, co, gdzie trzymamy i w jaki sposób powinniśmy tego szukać. Dodatkowo dzięki ogólnemu porządkowi na naszych biurkach i w naszych umysłach, jesteśmy w stanie być bardziej efektywni, na czym szczególnie powinno nam zależeć. Jak zatem uporządkować nasze biurowe obowiązki? Gdzie przenieść pomysły, które mamy zamiar wdrożyć w życie? I jak dobrze sobie uporządkować dzień, tydzień, czy miesiąc? Tego dowiecie się, czytając ten artykuł.

Porządny notatnik

Tak, po prostu notatnik. Zwykły, bez zbędnych linii, czy kratek, pomoże nam przelać wszelkie myśli na papier, ponieważ często one umykają i później, chociaż bardzo chcemy, nie możemy ich sobie przypomnieć. Oczywiście, fani zdigitalizowanych rozwiązań będą przeciwko takiemu zabiegowi, tłumacząc, że na komputerze można wszystko zapisać. Jednak naukowcy udowodnili, że przepisywanie swoich pomysłów na papier i tworzenie tak zwanych map myśli, sprzyja kreatywności i rozwojowi osobistemu. Warto więc zaopatrzyć się w porządny i wygodny notatnik, ułatwieniem dla wielu osób okazują się kołonotatniki, z których łatwo wyrwać niepotrzebne zapiski. Galanteria papiernicza znajduje się w ofercie wielu sklepów internetowych, ale wysoką jakością tych przyborów może pochwalić się ten: https://offic.pl/1060-galanteria-papiernicza.

Karteczki samoprzylepne

Nie mogłoby ich tu zabraknąć. Karteczki samoprzylepne chociaż niewielkie, mają wielką moc. Moc zapamiętywania i przypominania. Otóż w momencie, kiedy zapisujemy jakiś ważny pomysł, czy informację na takim bloczku papieru, już powoli utrwala nam się, to, co tam zawarliśmy. Następnie, gdy powiesimy ją w miejscu widocznym dla nas, będziemy zmuszeni ją czytać wiele razy, to będzie nam daną informację utrwalało. Dodatkowo należy wspomnieć o ich wielkich atucie, jakim są  różne kolory takich bloczków. Warto sobie ustalić system kolorystyczny, w którym dany kolor odpowiada konkretnej kategorii, przykładowo kolor czerwony-ważne spotkanie, kolor żółty-pomysł, do którego warto wrócić itd.

Kalendarz

Uporządkowanie swojej pracy zależy głównie od dobrego zaplanowania swoich obowiązków. Do tego przyda nam się kalendarz. Aktualnie producenci tworzą wiele form kalendarzy, przykładowo ścienne, które w biurze pełnią funkcję zespołową, gdzie można zaznaczyć najważniejsze wydarzenia w danym miesiącu, czy też goniące nas terminy, sprawdzi się on również podczas planowania urlopów w naszym zespole. W kalendarzach osobistych  przeważnie w formie zeszytu musi być nieco więcej miejsca tak , aby przy każdym dniu móc zapisywać sobie niezbędne informacje. Istnieją również kalendarze typu biuwar, który odgrywa rolę podkładki na biurko, a jednocześnie jest kalendarzem w formie większego bloku papieru.

Tablica

Kolejnym akcesorium, które warto mieć w swoim biurze, jest tablica ścienna, na której można w większym formacie zapisać myśli, w momencie, kiedy robimy zespołową burzę mózgów. Można również zaplanować zadania dla wszystkich pracowników w danym dziale. W niektórych biurach taka tablica pełni funkcję motywacyjną, gdzie zapisywane są różne sentencje dnia, czy tygodnia. Aktualnie można znaleźć wiele różnych tablic, są to między innymi papierowe typu flipchart, magnetyczne, suchościeralne, czy połączenie tych dwóch ostatnich rodzajów.

Zakładki indeksujące

Ostatnim naszym pomysłem na uporządkowanie swojego biurowego życia są zakładki indeksujące, które pomogą nam na znalezienie tego w kalendarzu, notatniku, czy książce, czego aktualnie szukamy. Dzięki temu, że są niewielkich rozmiarów i są samoprzylepne, więc idealnie sprawdzą się w każdego rodzaju formacie. Dodatkowo każdy zestaw takich zakładek posiada je w różnych kolorach, dlatego warto stworzyć sobie system barw, o którym była już mowa przy karteczkach samoprzylepnych.

Akcesoriów, które pomogą nam uporządkować swoje myśli, projekty, czy ogólne obowiązki, których musimy dopełnić w pracy, jest wiele. Naszymi faworytami jest zwykły notatnik, karteczki samoprzylepne, które w porę przypomną nam o ważnym spotkaniu, czy kalendarz, bez którego w dzisiejszych czasach ciężko się obyć. Nie można jednak zapomnieć o tablicach, które są nieopisaną pomocą podczas spotkań zespołu, czy zakładkach indeksujących, dzięki, którym jesteśmy w stanie zaoszczędzić sporo czasu.

REKLAMA
()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

© e-krajna.pl | Prawa zastrzeżone