Zamknij

Skuteczne pozycjonowanie w Warszawie - czego wymagać od agencji interaktywnej

09:31, 01.06.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 09:41, 03.06.2019

W wielu branżach, przede wszystkim e-commerce, skuteczne pozycjonowanie to kwestia życia lub śmierci biznesu. Bardzo dużo zależy od tego jaką agencję wynajmiesz do kampanii SEO i całego marketingu internetowego.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych - czego możesz wymagać zatrudniając agencję

1. Wykonania rzetelnego audytu SEO

Agencja reklamowa powinna najpierw prześwietlić twój sklep internetowy, stronę czy serwis. Dopiero po sprawdzeniu, co trzeba poprawić, ekspert może przygotować program naprawczy i zrobić listę zmian, np. dotyczących treści na stronie (artykułów, zdjęć, filmów).

2. Doboru właściwych słów kluczowych

Skuteczne pozycjonowanie Warszawa - taka fraza kluczowa powinna zostać użyta na twojej stronie jeśli oferujesz pozycjonowanie stron internetowych i szukasz klientów w stolicy. Dobór słów kluczowych zależy od branży w której działasz. Specjalista SEO ma do dyspozycji programy, które wskażą mu jakich słów użyć, żeby linki do witryny pojawiły się wysoko w rankingu Google.

Pamiętaj: dobór fraz kluczowych jest niezwykle ważny przy pozycjonowaniu. Dzięki nim roboty Google mogą dopasować zapytania internauty do twojej oferty.

3. Jasnej komunikacji

Specjaliści z każdej branży mają swój żargon. Jednak ty go nie musisz znać. Dobra agencja interaktywna powinna ci wytłumaczyć, oczywiście w podstawowym zakresie, co to jest SEO i SEM, czym się różni pozycjonowanie strony www od jej optymalizacji i za co płacisz wykupując reklamę Google.

Na dobrą komunikację podczas realizacji projektów stawia np. agencja D2M z Warszawy. Dlatego odpowiada na pytania klientów dotyczące poszczególnych etapów kampanii, przedstawia szczegółowe plany działań, dostarcza pogłębione analizy i raporty. Dzięki temu łatwo zorientować się czy działania agencji są skuteczne.

Jednak nadal można spotkać nieuczciwe firmy, które celowo używają żargonu marketingu internetowego, żeby zaciemnić obraz sytuacji i ewentualnie zrzucić z siebie odpowiedzialność za niepowodzenie kampanii.

4. Przejrzysty sposób rozliczenia usługi

Warto dokładnie umówić się z agencją marketingową za co płacisz i czego wymagasz. Możesz płacić za wyniki (wtedy stała opłata jest nieduża, a zarobek agencji zależy od jej skuteczności, wcześniej ustalicie maksymalny koszt). Innym rozwiązaniem jest abonament (określona kwota za pozycjonowanie) lub opłata za godzinę pracy specjalisty czy płatność za ruch (stawka przemnożona przez liczbę osób, które weszły na stronę).

Zazwyczaj agencja wykorzysta do promocji twojej strony linki sponsorowane (Google Ads, dawniej Google Adwords). Koszt takiej reklamy zostanie uwzględniony w opłacie stałej lub abonamencie.

5. Gruszki nie rosną na wierzbie

Unikaj agencji SEO, które składają obietnice bez pokrycia. Trudno brać na poważnie firmę, która obiecuje, że link do twojego sklepu pojawi się np. w pierwszej trójce wyników. Pozycja w Google zależy od przynajmniej 200 różnych czynników, a algorytm wyszukiwarki jest cały czas udoskonalany. Żadna agencja nie decyduje o miejscu w rankingu. Powinna natomiast wykorzystać wskazówki Google, wykonać optymalizację strony, skorzystać z zebranych doświadczeń oraz testować różne rozwiązania metodą prób i błędów.

I na koniec rzecz bardzo ważna. Na wyniki - skuteczne pozycjonowanie - trzeba poczekać. Kampanie SEO, to szalenie skuteczny sposób na pozycjonowanie e-sklepu czy witryny. Zapewnia długotrwałe efekty (w przeciwieństwie do kampanii Adwords, która jest szybka, ale jej efekty urywają się wraz z zakończeniem linków sponsorowanych). Jednak musisz być cierpliwy. Wysokie miejsce w rankingu może się pojawić po kilku miesiącach, a nawet roku.

Biorąc pod uwagę, jak ważne jest wysokie miejsce w naturalnych (organicznych, bezpłatnych) wynikach wyszukiwania, cierpliwość popłaci. Zdecydowana większość osób klika w linki, które znajdą się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google (zazwyczaj do 10 miejsca).

Doświadczona agencja SEO zazwyczaj zastosuje działania łączone: optymalizację strony wraz wyborem odpowiedniej frazy kluczowej (np. kampanie Adwords Warszawa), których użyje również kampanii z użyciem linków sponsorowanych.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%