Zamknij

Publikowanie ofert pracy - czy dzień ma znaczenie?

00:00, 25.09.2024 . Aktualizacja: 10:45, 25.09.2024
Fot. Materiały promocyjne Fot. Materiały promocyjne

Zastanawiasz się, w jaki dzień tygodnia najlepiej dodawać ogłoszenia o pracę? Wbrew pozorom wybór naprawdę ma znaczenie, jeśli zależy Ci na szybkim znalezieniu potencjalnych kandydatów oraz wielu zgłoszeniach. Zwróć uwagę na dostępne statystyki, na podstawie których z łatwością określisz, w jakim dniu publikowane oferty pracy cieszą się największym zainteresowaniem. Pamiętaj także, że wybór odpowiedniego terminu opublikowania oferty nie jest gwarancją sukcesu - wciąż najważniejsza jest odpowiednia treść ogłoszenia.

  • Sprawdź statystyki na popularnych portalach ogłoszeniowych, aby na ich podstawie dowiedzieć się, w jakich dniach oferty pracy spotykają się z największym odzewem.
  • Spróbuj przyjrzeć się ogłoszeniom z punktu widzenia kandydata. Zastanów się, do kogo chcesz kierować ofertę i pod tym kątem dostosuj odpowiedni dzień publikacji ogłoszenia.
  • Podczas publikacji weź też pod uwagę dni świąteczne i inne kluczowe daty, które mogłyby wpłynąć na mniejsze zainteresowanie udostępnionym ogłoszeniem.

Zapoznaj się ze statystykami dotyczącymi publikacji ofert pracy

Zanim zdecydujesz się na dodanie ogłoszenia w konkretnym dniu, powinieneś zapoznać się z aktualnymi statystykami dotyczącymi publikowania ofert pracy. Wiele osób błędnie uważa, że osoby poszukujące zatrudnienia zapoznają się z dostępnymi propozycjami głównie w weekend. W rzeczywistości jednak w sobotę i w niedzielę nie ma zwiększonego zainteresowania ofertami pracy. Jak pokazują statystyki dotyczące publikacji ogłoszeń na Pracuj.pl, to właśnie w dni robocze większość osób przegląda oferty. Zwykle największe oblężenie portali z ogłoszeniami następuje w poniedziałki. Należy jednak pamiętać, że wielu pracodawców decyduje się na publikację oferty właśnie na początku tygodnia. Jeśli zatem postawisz na poniedziałek, musisz liczyć się z dużą konkurencją. W kolejne dni zainteresowanie jest porównywalnie duże, dlatego warto rozważyć dodanie oferty na przykład we wtorek, w środę czy w czwartek.

Zależy Ci na szybkim rozpoczęciu procesu rekrutacji? Dodaj ofertę pracy i pamiętaj, że termin jej opublikowania może wpłynąć na poziom zainteresowania potencjalnych odbiorców.

Zastanów się nad oczekiwaniami potencjalnych kandydatów

W wyborze odpowiedniego dnia na publikację oferty pracy pomocne okaże się ustalenie profilu potencjalnego kandydata. W tym celu należy zastanowić się, do kogo będziesz kierował swoją ofertę. Postaraj się jak najlepiej wejść w rolę odbiorcy. Jeśli zależy Ci na zatrudnieniu studentów, na przykład do pracy dodatkowej, dobrym rozwiązaniem okaże się publikacja ogłoszenia w weekend. Osoby studiujące dziennie głównie w sobotę i w niedzielę przeglądają najnowsze oferty, ponieważ wtedy mają najwięcej czasu. Z kolei starsi kandydaci, którzy pracują już zawodowo i mają zobowiązania rodzinne, zazwyczaj znacznie mniej angażują się w weekendowe poszukiwania pracy - w tym przypadku lepszym rozwiązaniem będzie udostępnienie oferty w dzień powszedni.

Sprawdź najnowsze porady rekrutacyjne, dzięki którym uda Ci się przeprowadzić skuteczną rekrutację na dane stanowisko.

Stwórz kalendarz publikacji ofert pracy i analizuj rezultaty

Jeśli zależy Ci na zwiększeniu efektywności w szukaniu pracowników, powinieneś prowadzić kalendarz publikacji ofert pracy. Możesz wstawiać ogłoszenia w różne dni i analizować, które z nich uzyskały najwięcej wyświetleń. Pamiętaj także, że podczas świąt okolicznościowych lub innych ważnych dni w roku będzie Ci trudniej dotrzeć do potencjalnych kandydatów. Przykładowo, jeśli zdecydujesz się na publikację oferty pracy w dniu rozpoczęcia roku szkolnego, osoby sprawujące opiekę nad dziećmi mogą mieć mniejszą szansę na dotarcie do takiego ogłoszenia. Z tego samego względu nie zaleca się wstawiania ofert dni ustawowo wolne od pracy.

Podsumowanie

Postaraj się, aby Twoja oferta zatrudnienia dotarła do wielu potencjalnych kandydatów. Wybierz odpowiedni dzień na publikację, biorąc pod uwagę między innymi statystyki, a także Twoje indywidualne preferencje. Jeśli regularnie wstawiasz wiele ogłoszeń, koniecznie sprawdź, w jakich dniach generują najwięcej wyświetleń.

(Artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%