Zastanawiasz się, w jaki dzień tygodnia najlepiej dodawać ogłoszenia o pracę? Wbrew pozorom wybór naprawdę ma znaczenie, jeśli zależy Ci na szybkim znalezieniu potencjalnych kandydatów oraz wielu zgłoszeniach. Zwróć uwagę na dostępne statystyki, na podstawie których z łatwością określisz, w jakim dniu publikowane oferty pracy cieszą się największym zainteresowaniem. Pamiętaj także, że wybór odpowiedniego terminu opublikowania oferty nie jest gwarancją sukcesu - wciąż najważniejsza jest odpowiednia treść ogłoszenia.
Zanim zdecydujesz się na dodanie ogłoszenia w konkretnym dniu, powinieneś zapoznać się z aktualnymi statystykami dotyczącymi publikowania ofert pracy. Wiele osób błędnie uważa, że osoby poszukujące zatrudnienia zapoznają się z dostępnymi propozycjami głównie w weekend. W rzeczywistości jednak w sobotę i w niedzielę nie ma zwiększonego zainteresowania ofertami pracy. Jak pokazują statystyki dotyczące publikacji ogłoszeń na Pracuj.pl, to właśnie w dni robocze większość osób przegląda oferty. Zwykle największe oblężenie portali z ogłoszeniami następuje w poniedziałki. Należy jednak pamiętać, że wielu pracodawców decyduje się na publikację oferty właśnie na początku tygodnia. Jeśli zatem postawisz na poniedziałek, musisz liczyć się z dużą konkurencją. W kolejne dni zainteresowanie jest porównywalnie duże, dlatego warto rozważyć dodanie oferty na przykład we wtorek, w środę czy w czwartek.
Zależy Ci na szybkim rozpoczęciu procesu rekrutacji? Dodaj ofertę pracy i pamiętaj, że termin jej opublikowania może wpłynąć na poziom zainteresowania potencjalnych odbiorców.
W wyborze odpowiedniego dnia na publikację oferty pracy pomocne okaże się ustalenie profilu potencjalnego kandydata. W tym celu należy zastanowić się, do kogo będziesz kierował swoją ofertę. Postaraj się jak najlepiej wejść w rolę odbiorcy. Jeśli zależy Ci na zatrudnieniu studentów, na przykład do pracy dodatkowej, dobrym rozwiązaniem okaże się publikacja ogłoszenia w weekend. Osoby studiujące dziennie głównie w sobotę i w niedzielę przeglądają najnowsze oferty, ponieważ wtedy mają najwięcej czasu. Z kolei starsi kandydaci, którzy pracują już zawodowo i mają zobowiązania rodzinne, zazwyczaj znacznie mniej angażują się w weekendowe poszukiwania pracy - w tym przypadku lepszym rozwiązaniem będzie udostępnienie oferty w dzień powszedni.
Sprawdź najnowsze porady rekrutacyjne, dzięki którym uda Ci się przeprowadzić skuteczną rekrutację na dane stanowisko.
Jeśli zależy Ci na zwiększeniu efektywności w szukaniu pracowników, powinieneś prowadzić kalendarz publikacji ofert pracy. Możesz wstawiać ogłoszenia w różne dni i analizować, które z nich uzyskały najwięcej wyświetleń. Pamiętaj także, że podczas świąt okolicznościowych lub innych ważnych dni w roku będzie Ci trudniej dotrzeć do potencjalnych kandydatów. Przykładowo, jeśli zdecydujesz się na publikację oferty pracy w dniu rozpoczęcia roku szkolnego, osoby sprawujące opiekę nad dziećmi mogą mieć mniejszą szansę na dotarcie do takiego ogłoszenia. Z tego samego względu nie zaleca się wstawiania ofert dni ustawowo wolne od pracy.