Zamknij

Nieco bliżej do utworzenia nowego połączenia kolejowego Bydgoszcz - Koronowo - Więcbork - Sępólno - Chojnice

17:28, 24.11.2020 źródło: https://www.plk-sa.pl/ Aktualizacja: 17:34, 24.11.2020
Skomentuj

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły ocenę formalną wniosków zgłoszonych do Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej+ do 2028 roku. 79 zgłoszonych propozycji spełnia kryteria i cele Programu i może być zakwalifikowanych do II etapu naboru. Wśród nich znalazło się połączenie kolejowe Bydgoszcz - Koronowo – Więcbork – Sępólno – Chojnice.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Teraz zadaniem samorządów będzie m.in. opracowanie wstępnych studiów planistyczno-prognostycznych projektów zwiększających dostępności do kolei.

Jak zaznaczają PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., dzięki realizacji Programu Kolej Plus, będącego pod egidą Ministerstwa Infrastruktury, możliwe będzie przywrócenie połączeń kolejowych do miast, które nie mają dostępu do kolei. Głównym celem Programu jest uzyskanie/usprawnienie połączeń miejscowości liczących powyżej 10 tys. z miastami wojewódzkim. Program przyczyni się do eliminowania wykluczenia komunikacyjnego poprzez zapewnienie lepszego dostępu do kolei. Realizacja Kolej Plus wpłynie na poprawę warunków życia mieszkańców i wzrost atrakcyjności wielu regionów Polski.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oceniły pod względem formalnym 96 wniosków złożonych przez samorządy do Programu Kolej Plus. 79 z propozycji (ponad 80%) spełniło wymagania formalne naboru i zostało zakwalifikowanych do II etapu. Projekty te spełniają cel Programu. Wnioskodawcy dostarczyli wymagane informacje o projektach, m.in.: dane o uwarunkowaniach społecznych, zakładanych efektach projektów wraz ze wskazaniem oczekiwanych czasów przejazdu, szacunkowych kosztach oraz ujęciu projektów w dokumentach strategicznych. Samorządy zadeklarowały także wolę współfinansowania inwestycji.  

W drugim etapie samorządy będą miały 12 miesięcy na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego. Aby wypracować jednolity standard koncepcji, samorządy będą pracowały na udostępnionych przez PLK dokumentach przetargowych dla inwestycji punktowych lub liniowych.

Ponadto wnioskodawcy pozyskają niezbędne dokumenty, opinie oraz wnioski z konsultacji społecznych. Istotne będzie także przedłożenie dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie finansowania minimum 15-proc. wartości inwestycji oraz deklaracji właściwego organizatora przewozów odnośnie uruchomienia i finansowania przewozów min. 4 pary pociągów przez 5 lat.

Po tym etapie projekty będą podlegały ocenie wielokryterialnej, której wynikiem będzie utworzenie listy rankingowej projektów i kwalifikacja ich do realizacji w Programie Kolej Plus.

Lista zgłoszeń spełniających wymagania formalne do II etapu naboru

(źródło: https://www.plk-sa.pl/)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(24)

makalelemakalele

6 5

Jakaś kompletna kpina dopiero co zlikwidowano linię złotów -terespol a teraz chcą ją odbudować .chore to państwo. 20:07, 24.11.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

gośćgość

2 6

Chory to jesteś ty i pewnie z PełO, bo tym wszystko co zrobi PiS się nie podoba, a jak dobrze pamiętam to PełO nic dobrego dla Polski i Polaków nie zrobiło? 21:57, 24.11.2020


PKP PKP

3 6

Tak degeneraci PO -PSL rozebrali linie kolejową nr 240 w 2015 roku, a Rząd PiS to naprawia i nareszcie pociągi wracają do Sońsa, Więcborka, Sępólna i Kamienia kr 18:37, 25.11.2020


reo

RinRin

6 3

I ciuchcie będą się bujać z sześcioma pasażerami ...
Nic to. Taka kolej - MIŚ PLUS będzie będzie obrazem naszych możliwości !
Bareja wymięka. 20:31, 24.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

goscgosc

8 3

ciekawe ile to będzie kosztowało samorządy? 11:29, 25.11.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

RinRin

6 1

Tyle,co PKS PLUS. Ba ! Duuuużo więcej ! Niewypał, jak wszystko, co te barany wymyślą. Prom w Szczecinie, przekopy, centralne porty, centralne szpitale na potrzeby TV PIS, nie wspominając o słynnych, radomskich ideach. Centralny samobój, ogółem.
Zdrowia Wszystkim ! 12:27, 25.11.2020


,,

1 5

RIN ty buraku i pajacu co za dno intelektualne pewnie z PO 20:59, 27.11.2020


doktor doktor

1 4

Rin ty jesteś genetycznym niewypałem i ofiarą błysku lampy nocnej. 17:50, 28.11.2020


Brawo Brawo

2 7

Brawa nareszcie pociągi wracają na Kraję 18:32, 25.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pasaer pkp pasaer pkp

3 8

Dziękujemy panie Premierze Mateuszu Morawiecki i prezesie PKP PLK SA Ireneuszu Marchel za nowa linie kolejową relacji Bydgoszcz - Koronowo - Sono - Więcbork - Sępólno Kr - Kamień Kr - Chojnice końcu znikną getta komunikacyjne z Sośna, Kamienia Kr, Więcborka i Sępólna Kr ! 18:41, 25.11.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

RinRin

6 1

Co ty bierzesz ???
Proponuję obciąć dawkę specyfiku o połowę ! 19:12, 25.11.2020


@@

1 0

Wypad trolu nie zaśmiecaj profilu popaprańcu 19:43, 25.11.2020


DoktorDoktor

1 2

Rin biegnij po waleriany do apteki 21:38, 25.11.2020


RinRin

4 1

O Boże !
Collegium *%#)!& 19:14, 25.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PKP PKP

3 7

Prędkość na nowych torach zelektryfikowanej linii kolejowej relacji Bydgoszcz - Pęperzyn - Więcbork - Sępólno Kr - Kamień Kr - Chojnice wyniesie 160 km na godzinę co poprawi szybkość i komfort przejazdu Znowu Tomasz Bracka z Ministrem Adamczykiem i PKP PLK SA pokazali wam malkontenci wasze miejsce w szeregu, pociągi pasażerskie pojadą przez Krajnę czy wam się to podoba czy nie . 19:55, 25.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PKPPKP

3 6

Za rządu PO - PSL zlikwidowało i rozebrało linie kolejową nr 240 relacji Terespol Pomorski - Więcbork - Złotów, a Rzad PiS tą linie kolejową odbudowuje. Brawo Premier Morawiecki i PKP PLK SA, czas teraz rozliczyć i ukarać karnie przestępców, którzy bezprawnie rozebrali zabytkową linię kolejową nr 240 relacji Terespol Pomorski - Więcbork - Złotów i przytulili setki milionów złotych za stal, podkłady i kamienie torowe z tej linii kolejowej. 05:51, 26.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kolejoszkolejosz

8 2

przy tej prędkości ciężko będzie" zachamować " w Obkasie, nie mówiąc już o Świdwiu, pozdrawiam wszystkich teoretyków w rozdawaniu naszych podatków i babcie planujące wyjazdy pociągami na targ z jajami i masłem 13:16, 26.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PKP-PKP-

1 5

Ty wyrwigrosz ile tych podatków zapłaciłeś i mów za siebie komuchu, a nie za mnie czas wy my już sie w Polsce zakończył. Ludzie chcą kolei na Krajnie i ona będzie 15:53, 26.11.2020


PKPPKP

2 8

Ty malowany kolejoszu z PO ile tych podatków zapłaciłeś i mów za siebie komuchu, a nie za mnie czas wy my już sie w Polsce zakończył. Ludzie chcą kolei na Krajnie i ona będzie 15:55, 26.11.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kolejoszkolejosz

6 1

48 lat niestety, dotrwasz tyle ?, jak chcą niech mają tylko własnie twój Mateusz oznajmił że trzeba na przyszły rok podnieść podatki, może na tą krajeńska ciuchcię starczy 16:47, 26.11.2020


PKPPKP

1 5

Nie podniecaj się synku damy sobie radę, pieski szczekają, a karawana jedzie dalej i jeszcze jedno to my rządzimy, a nie wy by to było jasne. 21:03, 27.11.2020


SethSeth

9 2

Widzę, że niektórzy tutaj jarają się informacją o zakwalifikowaniu wniosków tak mocno, jak gdyby jedyną rzeczą do pokonania było już tylko przecięcie wstęgi na torach.
A tak serio, to będzie tak jak z milionem aut elektrycznych, trzema milionami mieszkań i miliardem posadzonych drzew. Do tego jeszcze ten szumny program opiera się na założeniu, że będzie kaska z unii. Jeżeli zaś budżet zawetujemy, to żegnaj ciuchcio na Krajnie. 09:12, 27.11.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

^^

1 7

Nie żeń koleś kitów bez UE do której Polska wpłaca 12 miliardów złotych składki rocznie też tą linie kolejową wybudujemy 11:29, 27.11.2020


SethSeth

3 0

Yhy koleś, WYBUDUJECIE, ale chyba w czynie społecznym. Każdy członek PIS będzie musiał odpracować stosowną liczbę godzin z łopatą w ręku. Inaczej może WAM nie wystarczyć na kolejne dopłaty do TVPis. 08:19, 02.12.2020


0%